Gå til innhold

Ønsker til Powerbuy hos Datakjeden


Anbefalte innlegg

hei, bare for å bli sikker på hvordan dette skal gjøres.

Jeg sender en mail til [email protected] (som er butikken jeg vil hente varen i), og forteller at jeg vil ha en Popcorn Hour A-100 til tilbudspris, og så reserverer den til full pris på www.datakjeden.no/oslo ?

 

Så når jeg kommer for å hente den betaler jeg bare 1549,- og ikke 1875,-.

 

Er dette korrekt fremgangsmåte?

 

 

Jepp! Dette er riktig fremgangsmåte. Men for å være sikker: gjør det motsatt, registrer ordren på www.datakjeden.no/oslo først, og så send epost. Da kan du legge ved ordrenummer :-)

 

Beklager at det er litt tungvindt, men det er egentlig en webkampanje. Vi har ikke på lager i alle ni butikker, men web har tilgjengelig :-)

 

Mvh,

 

Vegard

 

Jeg fulgte denne fremgangsmåten. Dog mot butikken i Stavanger. Fikk derimot telefon der de opplyste meg om at jeg MÅTTE bestille via webshopen og at det ikke var mulig å hente i butikk. Hvem har misforstått ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg har forstått dette het riktig.

 

Nå er det en SAMSUNG SM2493HM på listen med en pris på 4695 (som er litt overpriset i forhold til dagens priser) og en SAMSUNG SM2693HM for 4795 (som har forholdsvis hyggeligere pris) .

 

Skal jeg gjøre det slikt:

 

Bestille begge disse først og dertter sende en mail og skrive at jeg vil ha enten en "SAMSUNG SM2493HM 24" for 3600, eller en SAMSUNG SM2693HM for 3900?

 

Og hva er prosessen etter dette?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg har forstått dette het riktig.

 

Nå er det en SAMSUNG SM2493HM på listen med en pris på 4695 (som er litt overpriset i forhold til dagens priser) og en SAMSUNG SM2693HM for 4795 (som har forholdsvis hyggeligere pris) .

 

Skal jeg gjøre det slikt:

 

Bestille begge disse først og dertter sende en mail og skrive at jeg vil ha enten en "SAMSUNG SM2493HM 24" for 3600, eller en SAMSUNG SM2693HM for 3900?

 

Og hva er prosessen etter dette?

 

Du kan bestille direkte hos butikken (www.datakjeden.no/oslo), legge inn og reservere vare. Og deretter sende epost med henvisning til ordrenummer og prisen som er gitt på web til butikken ([email protected]). Legger du inn mobilnummeret ditt, så vil du få sms når varen kan hentes. Var den grei?

 

Mvh,

 

Vegard

 

Vil dagens tilbud forsvinne i morgen til fordel for noen nye? Kan jeg i så fall reservere en vare til dagens pris? Får ikke svar på telefon, litt irriterende å høre den samme musikken hele tiden når man må vente så lenge. Dere burde ha en funksjon for å slå av musikken.

 

Du kan også sende oss en epost, så fikser vi det.

 

Ellers holder tilbudene seg til i morgen, jeg rekker ikke gjøre noe med det i kveld...

 

Mvh,

 

Vegard Waldal

 

hei, bare for å bli sikker på hvordan dette skal gjøres.

Jeg sender en mail til [email protected] (som er butikken jeg vil hente varen i), og forteller at jeg vil ha en Popcorn Hour A-100 til tilbudspris, og så reserverer den til full pris på www.datakjeden.no/oslo ?

 

Så når jeg kommer for å hente den betaler jeg bare 1549,- og ikke 1875,-.

 

Er dette korrekt fremgangsmåte?

 

 

Jepp! Dette er riktig fremgangsmåte. Men for å være sikker: gjør det motsatt, registrer ordren på www.datakjeden.no/oslo først, og så send epost. Da kan du legge ved ordrenummer :-)

 

Beklager at det er litt tungvindt, men det er egentlig en webkampanje. Vi har ikke på lager i alle ni butikker, men web har tilgjengelig :-)

 

Mvh,

 

Vegard

 

Jeg fulgte denne fremgangsmåten. Dog mot butikken i Stavanger. Fikk derimot telefon der de opplyste meg om at jeg MÅTTE bestille via webshopen og at det ikke var mulig å hente i butikk. Hvem har misforstått ?

 

Stavanger har misforstått. Jeg får noen til å se på det i morgen.

 

Mvh,

 

Vegard Waldal

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg lagt i bestilling på SM2493HM i oslo butikken hvor de hadde listet dette for 4782 kr. jeg skreiv en liten komentar angående powerbuy og ordering prosessen gikk greit og jeg fikk Ordernr. Deretter sendte en mail til Oslo butikken med ordernr og ba om tilbud/powerby pris på 3500.

 

venter i spenning og lurer på hva kommer ut av dette.

Lenke til kommentar

sam_oslo, er det bare meg eller står ikke tilbudsprisene på nettet for på datakjeden.no står det at det er kampanje og at prisen er 4795,- ikke 3900,- så er det gamle priser som står på datakjeden.no ?

 

Isåfall koster en G9 449,- eller ikke ?

 

Edit: når jeg skjekker oslo nå så ser jeg at du snakker om 24", men du snakka jo akkurat om 25.5", forvirranes :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg lagt i bestilling på SM2493HM i oslo butikken hvor de hadde listet dette for 4782 kr. jeg skreiv en liten komentar angående powerbuy og ordering prosessen gikk greit og jeg fikk Ordernr. Deretter sendte en mail til Oslo butikken med ordernr og ba om tilbud/powerby pris på 3500.

 

venter i spenning og lurer på hva kommer ut av dette.

Hvor fikk du den prisen fra (3500,-) jeg får bare opp 4695,- på kampanjesiden http://www.datakjeden.no/webshop/Campaign.aspx?q=fl:574

Lenke til kommentar
sam_oslo, er det bare meg eller står ikke tilbudsprisene på nettet for på datakjeden.no står det at det er kampanje og at prisen er 4795,- ikke 3900,- så er det gamle priser som står på datakjeden.no ?

 

Isåfall koster en G9 449,- eller ikke ?

 

Edit: når jeg skjekker oslo nå så ser jeg at du snakker om 24", men du snakka jo akkurat om 25.5", forvirranes :p

 

Det er ikke bare deg, jeg er veldige usikker på hvordan dette fungerer. Hvis jeg har forstått dette riktig, da kan kjøperen "ønske seg" en pris, og de vil se på det og komme med et tilbud til kunden.

 

Jeg sendte dem en mail og henviste til laveste pris på kr. 3808 hos konkurenten, og ba om å få det for 3500. Hvis prisen på 2493HM skal være over 4000, da er det slett ikke powerby, og blir heller Weakbuy.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, men hvis jeg har forstått dette riktig, hele vitsen med Powerbuy må være i de muligheten som ligger i å "prute".

 

EDIT2: :new_woot:

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Sam_Oslo: Hvis du søker på prisguiden.no på varenr til datakjeden på den skjermen "LS26KIEEFV" så ser du at powerbuy-prisen er billigst. Den som kommer opp som billigere

er "LS24KIEEFV/EDC". Sannsynligvis er det er en forskjell mellom LS24 og LS26 som utgjør prisforskjellen, da LS26KIEEFV koster 5468,- hos Amentio.

Endret av ticalOne
Lenke til kommentar
sam_oslo, er det bare meg eller står ikke tilbudsprisene på nettet for på datakjeden.no står det at det er kampanje og at prisen er 4795,- ikke 3900,- så er det gamle priser som står på datakjeden.no ?

 

Isåfall koster en G9 449,- eller ikke ?

 

Edit: når jeg skjekker oslo nå så ser jeg at du snakker om 24", men du snakka jo akkurat om 25.5", forvirranes :p

 

Det er ikke bare deg, jeg er veldige usikker på hvordan dette fungerer. Hvis jeg har forstått dette riktig, da kan kjøperen "ønske seg" en pris, og de vil se på det og komme med et tilbud til kunden.

 

Jeg sendte dem en mail og henviste til laveste pris på kr. 3808 hos konkurenten, og ba om å få det for 3500. Hvis prisen på 2493HM skal være over 4000, da er det slett ikke powerby, og blir heller Weakbuy.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, men hvis jeg har forstått dette riktig, hele vitsen med Powerbuy må være i de muligheten som ligger i å "prute".

 

EDIT:

kanskje jeg har misforstått det hele, men jeg vil ikke betale 887 over konkurentens pris i en kampanje som heter Powerbuy. Jeg tok sjansen på at det går an å be om konkuransedyktige priser i en slik kampanje. Vi får se hva de svarer.

 

 

Hei!

 

Det fungerte slik at forumbrukerne brukte forrige uke og helgen til å legge inn sine ønsker om spesialpriser på enkeltprodukter. Deretter plukket vi ut noen av dem, og ga spesialpris. Disse er presentert på vår hjemmeside under egen link og banner. Det fungerer ikke slik at du kan legge inn ordre, og deretter bestemme prisen :-) Ellers hadde jeg ikke spesialpris på den skjermen du satte opp, sjekk varenumrene i tilbudet vårt. Men har satt den inn siden det var litt misforståelse et øyeblikk.

 

Mvh,

 

Vegard Waldal

Lenke til kommentar
Sam_Oslo: Hvis du søker på prisguiden.no på varenr til datakjeden på den skjermen "LS26KIEEFV" så ser du at powerbuy-prisen er billigst. Den som kommer opp som billigere

er "LS24KIEEFV/EDC". Sannsynligvis er det er en forskjell mellom LS24 og LS26 som utgjør prisforskjellen, da LS26KIEEFV koster 5468,- hos Amentio.

 

Du har rett, og jeg har nevnt tiligere at de har hyggeliere pris på 26"ern. Men jeg ønsker meg 24" (2493HM) som er med på kampajen også. Ifølge prisguide, der er hele 12 butikker som selger dette under 4000. Da bør det være mulige å be om kunkuransedyktige pris i en slik kampanje.

 

EDIT2: :new_woot:

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Kan dere gi et tilbud på en Noxion iRadio? Det hadde vært kjekt, da kan jeg spare porto. Med prisen til Meeter.no er det billigere å kjøpe den hos de inkludert porto. Jeg er i alle fall fornøyd om den kan settes ned noe, om ikke billigere enn resten.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Altså 'konseptet' powerbuy her, går ut på at de (vi fikk komme med innspill) velger ut varer, bestiller et større volum for å oppnå economics of scale, for så å selge det billigere. Da fungerer det dårlig å komme med individuelle forslag. Det de faktisk har ordnet powerbuy på har veldig fine priser. Tror ikke vi skal forlange både i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Sam_Oslo: Hvis du søker på prisguiden.no på varenr til datakjeden på den skjermen "LS26KIEEFV" så ser du at powerbuy-prisen er billigst. Den som kommer opp som billigere

er "LS24KIEEFV/EDC". Sannsynligvis er det er en forskjell mellom LS24 og LS26 som utgjør prisforskjellen, da LS26KIEEFV koster 5468,- hos Amentio.

 

Du har rett, og jeg har nevnt tiligere at de har hyggeliere pris på 26"ern. Men jeg ønsker meg 24" (2493HM) som er med på kampajen også. Ifølge prisguide, der er hele 12 butikker som selger dette under 4000. Da bør det være mulige å be om kunkuransedyktige pris i en slik kampanje.

 

EDIT:

Nå har jeg lest svaret som har kommet over ^^, og det virker at det var for mye å forvente konkuransedyktige priser. Beklager at jeg misforsto det hele og kommer til å sende dem en mail og avbnestille en overpriset Weakbuy.

 

Hei!

1. Kampanjen gikk ut på at forumbrukerne kunne i løpet av helga spørre om pris på ting.

2. Prisene skulle presenteres i dag og i morgen.

3. Les gjerne svaret mitt ovenfor en gang til, og så sjekker du hjemmesiden vår når det gjelder pris på DIN skjerm. Det er ikke sikkert du vet det, men prisguide.no oppdateres hver natt, og fanger ikke opp prisendringer i løpet av dagen.

 

Mvh,

 

Vegard Waldal

Lenke til kommentar
Kan dere gi et tilbud på en Noxion iRadio? Det hadde vært kjekt, da kan jeg spare porto. Med prisen til Meeter.no er det billigere å kjøpe den hos de inkludert porto. Jeg er i alle fall fornøyd om den kan settes ned noe, om ikke billigere enn resten.

 

Tja, det er Terratec Noxon iRadio Wireless du snakker om? Du får følge med, og se hva som skjer på weben, spørs hvor trøtt jeg blir. Til trøttere, til dårligere virker kalkulatoren min :-)

 

Mvh,

 

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...