bjeil Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 LOTRO har jo quest som "kill boar", kill big boar" "kill imba boar", "collect boar meat", "collect boar stomach", "collect meat and stomach" osv... Greit nok at det går første gang, og når du da kommer videre så er det samme igjen bare et annet dyr/monster. HÅPER at det ikke skjer med AoC. Hvordan vil du at questene skal være da? Det er jo fullstendig umulig å gjøre hvert eneste quest til en episk reise. Mmorpgs er nå faktisk slik at man må levle opp x antall level før man kan ta fatt på end-game. Jeg synes det blir tåpelig når noen av dere sammenligner med WoW, og håper at AoC blir kortere. WoW var faktisk ganske kort, med tanke på 1-60. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 WoW er _veldig_ kort i MMORPG-sammenheng, sett i forhold til spill som Anarchy Online, Everquest og Lineage 2. Lenke til kommentar
Miracle Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Ingen her som har prøvd DAoC (Dark Age of Camelot)? Hvis noen har prøvd det her inne så håper jeg virkelig AoC har basert seg på samme type XP-metode for å levle. Der man kunne drepe for eksempel mobs som var 4-5 levler over deg sammens med noen andre. Tja, noe slikt; Du og 4 kompiser er i gruppe og slakter mobs som er 5-6-7 levler over dere og XP'en blir helt kurrant, om ikke perfekt og morro for å lvle. I WoW gikk det ikke ann å bare drepe mobs for å levle fort. Jævla quests. -_- .. WoW var som et singleplayer spill for meg siden det var 0 XP å få med grupper som var på samme lvl som deg. Om noen forstår. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Ingen her som har prøvd DAoC (Dark Age of Camelot)? Hvis noen har prøvd det her inne så håper jeg virkelig AoC har basert seg på samme type XP-metode for å levle. Der man kunne drepe for eksempel mobs som var 4-5 levler over deg sammens med noen andre. Tja, noe slikt; Du og 4 kompiser er i gruppe og slakter mobs som er 5-6-7 levler over dere og XP'en blir helt kurrant, om ikke perfekt og morro for å lvle. I WoW gikk det ikke ann å bare drepe mobs for å levle fort. Jævla quests. -_- .. WoW var som et singleplayer spill for meg siden det var 0 XP å få med grupper som var på samme lvl som deg. Om noen forstår. Er vel ikke helt riktig, har selv powerlevlet rogue til 70 nesten uten å gjøre quests. Og exp i instances er jo veldig bra, bare å skaffe en gruppe med mye dps så kjører du fort oppover i lvls i pre 60 instancene og 60-70. Selv liker jeg quests, blir for ensformig å bare drepe dyr hele tiden. Må få med seg litt annet også. Lenke til kommentar
albions Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 WoW er visstnok tidenes letteste MMO. Erling Ellingsen sa i "Tett på nett" i VG at det skulle ta omtrent like lang tid å levle fra 1-80 i AoC som 1-60 (Pre-TBC) i WoW. Det blir nok uansett mye morsommere siden questene er mye mer historiebasert istedet for grindbasert. Jeg håper det vil lønne seg å gjøre quester som gir gode rewards like mye som rene grindquester når man skal levle. Det eg håper på er at det kommer nye quests å gjøre etter at mann har blitt level 80. Det eineste som kommer på WoW er evig grinding... Lenke til kommentar
4MB Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Det eg håper på er at det kommer nye quests å gjøre etter at mann har blitt level 80. Det eineste som kommer på WoW er evig grinding... Har du spilt WoW? Virker ikke slik. I WoW er det PvP (LES: Arena) og raiding som gjelder. Det er jo på lvl 70 at morroa starter. Prøver ikke å forsvare WoW, bare sier det som det er. Men jo, håper det blir litt mer interessange quester i AoC og ikke tar etter blizz sine ensformige quester. Lenke til kommentar
albions Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Det eg håper på er at det kommer nye quests å gjøre etter at mann har blitt level 80. Det eineste som kommer på WoW er evig grinding... Har du spilt WoW? Virker ikke slik. I WoW er det PvP (LES: Arena) og raiding som gjelder. Det er jo på lvl 70 at morroa starter. Prøver ikke å forsvare WoW, bare sier det som det er. Men jo, håper det blir litt mer interessange quester i AoC og ikke tar etter blizz sine ensformige quester. Har spillet WoW siden det kom ut. BG blir du lei av etter noen dager med honor grinding. 5 manns instancer er gøy ein stund, og 10-25 manns instancer har eg ikkje tid til. Er vell kun den siste patchen som gav noe for penga. Ny 5 mans instance osv. Var aldri snakk om nye quest der man kunne spille videre på "historien" i warcraft og få nye rewards. Endret 9. mai 2008 av albions Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 WoW er _veldig_ kort i MMORPG-sammenheng, sett i forhold til spill som Anarchy Online, Everquest og Lineage 2. ..horrid flashbacks...trur jeg brukte 3 4 mnd på lvl 1 til 30 på everquest, før luclin, som vi bare kan kalle 10.000 Before Luclin B.L. ehehe..huff nerde humor, blir for mye her nå Lenke til kommentar
bjeil Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Har spillet WoW siden det kom ut. BG blir du lei av etter noen dager med honor grinding. 5 manns instancer er gøy ein stund, og 10-25 manns instancer har eg ikkje tid til. Er vell kun den siste patchen som gav noe for penga. Ny 5 mans instance osv. Var aldri snakk om nye quest der man kunne spille videre på "historien" i warcraft og få nye rewards. Historien blir videreført med nye instancer. Er ikke Sunwell-patchen en videreføring av historien kanskje? I WoW må man raide for å følge historien. Har man ikke tid til det, så får man heller la være. Kan ikke drepe Illidan alene. WoW er et multiplayerspill, og man kan ikke fullføre historien alene. De mest "episke" delene av historien er forbeholdt dem som har tid til å raide. Ville ikke vært mye episk om man kunne fullføre det alene, eller med et par venner. Mmorpg innebærer mye grinding. Man må grinde de samme instancene i det uendelige. Slik er det, og slik vil det fortsette å være. Om det hele tiden skulle være nye quests ville det kreve noe helt enormt med content. Det vil være akkurat det samme i AoC, eller tror du kanskje Funcom klarer å gi ut nytt content på løpende bånd, slik at det alltid finnes nye quests og ting å gjøre? Lenke til kommentar
albions Skrevet 9. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Har spillet WoW siden det kom ut. BG blir du lei av etter noen dager med honor grinding. 5 manns instancer er gøy ein stund, og 10-25 manns instancer har eg ikkje tid til. Er vell kun den siste patchen som gav noe for penga. Ny 5 mans instance osv. Var aldri snakk om nye quest der man kunne spille videre på "historien" i warcraft og få nye rewards. Historien blir videreført med nye instancer. Er ikke Sunwell-patchen en videreføring av historien kanskje? I WoW må man raide for å følge historien. Har man ikke tid til det, så får man heller la være. Kan ikke drepe Illidan alene. WoW er et multiplayerspill, og man kan ikke fullføre historien alene. De mest "episke" delene av historien er forbeholdt dem som har tid til å raide. Ville ikke vært mye episk om man kunne fullføre det alene, eller med et par venner. Mmorpg innebærer mye grinding. Man må grinde de samme instancene i det uendelige. Slik er det, og slik vil det fortsette å være. Om det hele tiden skulle være nye quests ville det kreve noe helt enormt med content. Det vil være akkurat det samme i AoC, eller tror du kanskje Funcom klarer å gi ut nytt content på løpende bånd, slik at det alltid finnes nye quests og ting å gjøre? Funcom bør i alle fall lage innhold til vi som vill spille litt mere casual. Er lei av å finansiere raiderene. F.eks nye instanser for oss som vill spille 3-4 timer nå man har tid til det. Endret 9. mai 2008 av albions Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Har spillet WoW siden det kom ut. BG blir du lei av etter noen dager med honor grinding. 5 manns instancer er gøy ein stund, og 10-25 manns instancer har eg ikkje tid til. Er vell kun den siste patchen som gav noe for penga. Ny 5 mans instance osv. Var aldri snakk om nye quest der man kunne spille videre på "historien" i warcraft og få nye rewards. Historien blir videreført med nye instancer. Er ikke Sunwell-patchen en videreføring av historien kanskje? I WoW må man raide for å følge historien. Har man ikke tid til det, så får man heller la være. Kan ikke drepe Illidan alene. WoW er et multiplayerspill, og man kan ikke fullføre historien alene. De mest "episke" delene av historien er forbeholdt dem som har tid til å raide. Ville ikke vært mye episk om man kunne fullføre det alene, eller med et par venner. Mmorpg innebærer mye grinding. Man må grinde de samme instancene i det uendelige. Slik er det, og slik vil det fortsette å være. Om det hele tiden skulle være nye quests ville det kreve noe helt enormt med content. Det vil være akkurat det samme i AoC, eller tror du kanskje Funcom klarer å gi ut nytt content på løpende bånd, slik at det alltid finnes nye quests og ting å gjøre? Funcom bør i alle fall lage innhold til vi som vill spille litt mere casual. Er lei av å finansiere raiderene. F.eks nye instanser for oss som vill spille 3-4 timer nå man har tid til det. Tror ikke AoC er ment som et casual spill. men PvE blir i alle fall casual vennelig. Første tier av instacesene skal viss bare ta 1 time-45 min. Stakk fra lotro fordi det var for casual og for lite å gjøre for en utolmodig og "jeg vil være best" fjortis som meg Hadde lagt mmo på hylla viss samme sjedde i conan Endret 12. mai 2008 av AtleBer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå