Gå til innhold

Rates? Hva i all verden...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en av de noobsa som bare spiller CS:S for litt casual moro, noe som resulterer i at jeg ærlig talt vet lite om spillet. Jeg spilte på Gamer #2 for noen minutter siden, men ble kicka på grunn av rates. "Fix.Your.Rates" var meldinga jeg fikk når jeg ble kicka.

 

Jeg ble advart om det tidligere i spillet og fikk vite at ved å skrive inn "irate" kunne jeg endre denne høyst merkverdige saken. Jeg gjorde så, og trykka på next til den lille popupmenyen viste 25000 og noen andre tall, og spurte så om dette var greit. Det var det vist, så jeg fortsatte å spille i en time, før jeg ble kicka. Jeg ble selvsagt forundra, siden jeg trodde jeg allerede hadde fikset problemet.

 

Så kommer de store spørsmålene.

 

Hva i all verden er disse mystiske ratesene?

Hvordan kan jeg endre de til å være korrekte?

Hvordan åpner jeg console (antar at jeg må bruke denne, men |-knappen funker ikke ...)

 

 

 

Takker så mye for svar :)

-A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Har du prøvd noe vi kaller å svare med et utfyldende svar til en ny forumbruker?

 

Alo,

 

Om du skal skifte rates gjør du følgende:

Skaff deg console (guide her) og skriv inn følgende i den:

 

rate 25000

cl_cmdrate 101

cl_updaterate 101

 

For å se dine rates mens du spiller på gamer.no sine servere skriver du !rate :)

 

Lykke til.

 

EDIT: Takk til Jooakim:

 

Verdien til cl_cmdrate viser til antall pakker maskinen din sender til server.

Verdien til cl_updaterate viser til antall pakker maskinen din mottar fra server.

Verdien til rate viser til antall bytes maskinen din mottar fra server hvert sekund.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Takker så mye! Jeg prøvde å søke etter svar, men klarte ikke å finne noe :)

 

Er heller ikke helt ny bruker av forumet, men første gang jeg har prøvd å spille CS skikkelig :p

 

 

 

Takker igjen

-A

 

Takker så mye! Jeg prøvde å søke etter svar, men klarte ikke å finne noe :)

 

Er heller ikke helt ny bruker av forumet, men første gang jeg har prøvd å spille CS skikkelig :p

 

 

 

Takker igjen

-A

Lenke til kommentar

Eh, fulgte instruksjonene til punkt og prikke, men har hatt litt varierende hell egentlig ...

 

Det kommer opp en consoleting når jeg starter CS, men det skjer ingenting når jeg skriver inn det du sier jeg skal skrive inn. Når jeg sjekker på Gamerserveren er ratesene fremdeles feil :(

 

Og jeg klarer ikke å få opp console utenom dette vinduet som popper opp på oppstart :p

 

Kan det ha noe med at jeg bruker norsk som språk på Steam? :(

Lenke til kommentar

Fant ut av problemet. Hvis man har et annet språk enn engelsk vil banen hvor man skal legge autoexec fila være litt annerledes:

 

C:\Program Files\Steam\steamapps\<brukernavn>\counter-strike source\cstrike_norwegian\cfg

 

Tror jeg fikk fiksa raten nå \o/

Lenke til kommentar

Flott at du har fått det til å fungere Airship. Som du helt sikkert har skjønt så sier rates noe om hvor ofte du skal sende og motta oppdateringer fra serveren. Tickrate sier hva som er serverens oppdateringsfrekvens. Dersom dine rates og serverens tickrate samsvarer dårlig, vil det ikke være helt samsvar mellom hvor du faktisk er og hvor serveren rapporterer at du der. Det er derfor viktig at alle har best mulig rates slik at det hver enkelt ser på sin skjerm i størst mulig grad samsvarer med "virkeligheten".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...