Gå til innhold

AoC: Valg av Tank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle sammen!

Etter mye prat fram og tilbake har jeg nå planlagt å bli en Tank i den fremtidige guilden jeg og noen venner skal lage.

Har forsøkt å lese meg opp og har skjønt at Guardien vil være bedre som 1 mob Tank, mens Dark Templar vil kanskje sees på som en slags AoE Tank. Jeg lurte på om noen av dere som kanskje har testet spillet vil kunne hjelpe meg litt her?

Valget er mellom de to, Guardian eller Dark Templar. Spørsmålet er vel egentlig om jeg vil kunne tanke instances/raids osv som Dark Templar, eller vil jeg bare havne i en "off-tank" rolle? Jeg vil være tank, men samtidig ikke "gimpe" PvP mulighetene mine også. Lener litt mot Dark Templar, men om de ikke duger til å være maintank er de kanskje ikke en mulighet likevel.

Alle innspill og forslag tas imot med åpne armer og takknemlighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies jo at guardian kommer til å ha mest hp, og er også den eneste klassen som har tilgang til full plate. Så tipper guardian kommer til å bli den foretrukne tanken.

Skrevet

Skjønner det, men er veldig nysgjerrig på om Dark Templar vil klare en rolle som Main-Tank (som dere kanskje forstår virker jeg litt betatt av classen)

Men får vel bare prøve begge og se hvordan de fungerer

Skrevet

Velg den klassen som gir mest spillglede. Siden det virker som du har lyst å spille som DT så anbefaler jeg deg å velge den classen. Er jo sikkert mer utfordrende også enn en guardian siden du trolig har mindre helse/ac. Guardian virker dessuten gørr kjedlig i mine øyne.

Skrevet

Er som regel spesielle typer som velger dedikerte tankeklasser etter hva jeg har erfart også. Har ofte merket at folk som spiller tanks i andre MMORPG-spill er modnere enn folk flest.

Skrevet

Hadde jeg valgt å spille tank noe jeg ikke gjør pga at jeg hater å bli satt i fare tilfelle dårlig healer:P så ville jeg gått for DT eller conq dette er rett og slett bare fordi guardian ser ut som noe kjett no, DT ser helt konge artig ut + at du kan heale, conq fordi du vil kunne bruke dual og være først i siege battles osv.

Skrevet

Tror nok det blir DT på meg ja =) Forhåndsbestilte nettopp så gleder meg som en liten unge!

Får heller bare ta det som en utfordring å tanke med den :>

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...