Gå til innhold

CPU kjører på 100%


Anbefalte innlegg

Har en HP Pavilion dv5000 bærbar der CPU'en kjører på 100% og maskinen går som sirup.

Trodde maskinen var infisert eller noe, så jeg formaterte hele maskinen.

Under installasjonen gikk alt veldig tregt og CPU'en kjører fortsatt på 100% etter en formatering. Har mix'et litt om på RAM brikkene uten at dette hjelpe.

 

Noen som har peiling på hva problemet kan være? def/skadet prosessor kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta opp taskmanager (ctrl alt del) klikk på Prosesser og se hvilken fil som trekker cpu. Høyreklikk på min datamaskin og se om cpu er oppgitt til riktig arbeidsfrekvens.

 

Fruen klagde over treg laptop. Sjekka den og fant ut at cpu gikk på halv hastighet. Fant ikke noe annet galt. Oppdaterte bios, så kom den opp på normal hastighet.

Lenke til kommentar

En kompis av meg hadde samme problem! Men han formaterte og reinstallerte Vista. Alt funket som det skulle etter dette. Har du prøvd å sette alle disker til 0? Kanskje det kan hjelpe. En ordentlig manuell formatering

Endret av snik1
Lenke til kommentar
En kompis av meg hadde samme problem! Men han formaterte og reinstallerte Vista. Alt funket som det skulle etter dette. Har du prøvd å sette alle disker til 0? Kanskje det kan hjelpe. En ordentlig manuell formatering

 

Kanskje LITT voldsomt å formatere og reinstallere fordi en prosess bruker mye CPU? Gjør du det samme hvis f.eks Internet Explorer henger seg opp?

 

Sjekk i task manager, og finn ut hva navnet på prosessen med høyest cpu-forbruk er, og post det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...