sigveo Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Noen som vet om det finnes et program eller en metode for å automatisere oppretting av brukere i Active Directory i Windows server 2003? For eksempel hvis jeg skal registrere et nytt årskull på en skole. Da ønsker jeg for eksempel bare å skrive inn navnet på eleven, så blir en bruker opprettet etter mal med de tre første bokstavene i fornavnet og de tre første bokstavene i etternavnet som brukernavn, og et passord blir automatisk generert. Så kan jeg skrive ut disse kontopplysningene og gi det til eleven. Noen som har forslag på dette?
Jarmo Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
laaknor Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 net user /add Men om du skal lage en løsning for oppretting av brukere, så er det like greit å forberede seg på FEIDE med en gang. Alle skoler skal være tilknyttet FEIDE i løpet av.... 2009 tror jeg (men nå har jeg fulgt mest med på grunnskole og VGS - vet ikke hva du representerer)
tyldum Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 AD er bare LDAP, og det i seg selv gir en del muligheter til dette. F.eks gjennom ldif-formatet kan muligens eksport fra andre systemer hjelpe deg. Ellers har vi her jeg jobber en løsning for FEIDE og annen integrasjon som baserer seg på Novell Identity Manager hvor vi kan sy sammen skoleadministrativt system mot AD. Sjekk om du ikke har eksportmuligheter fra skoleadministrativt system, og lag script rundt dette. Eller ta kontakt med en lokal integratør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå