bruker9842 Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hei. Har tenkt og kjøpe meg ny mobil som har litt kult design(gjør ikke så mye om den er dyr).Er 3G noe man helst burde ha,er ikke det egentlig mest i bruk for de som har konferanse samtaler? Har tenkt litt på Samsung Armani P520. - Giorgio Armani. (Samsung P520 Giorgio Armani har ikke 3G, gjør det noe? Fortell litt om denne da vist dere har erfaring!) Fortell litt om Iphone da og om hvordan man kan få taki den! Fortell litt om hva dere har og håper dere vil svare meg og litt om 3G. Endret 5. mai 2008 av krifish
B4stian Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Har ingen erfaring med Armani-telefonen, men de to andre kan jeg si litt om. Hadde en LG Prada for ca. 1 år siden. Den solgte jeg fort pga. ekstremt plastikk-look og følelse. Funksjonene var også middelmodige og denne svarte absolutt ikke til forventningene. iPhone derimot ble kjøpt inn i oktober/november i fjor og den har virkelig vært en drøm. Har kanskje ikke verdens beste kamera, kun edge og ellers ikke mulighet for mms (uten mye ekstra programvare og en tung måte å åpne dem på), men ellers er den genial. Touch-systemet fungerer bedre enn noe annet jeg har prøvd (HTC, Sony Ericsson, Prada etc.) og stor lagringskapasitet, god batteritid og mange kult 3. parts programmer gjør denne telefonen som et av de bedre kjøpene slik jeg kan se det. Denne må dog importeres fra USA eller et annet land som selger den (men USA er rimeligst). Det enkleste er å kjøpe en via Ebay og da må du nok ut med ca. 3.000 kr. for en iPod inkl. frakt og slikt. Ulempen er at du står uten garanti og reklamasjonsrett, men for meg var det hvertfall verdt risken.
bruker9842 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 Har ingen erfaring med Armani-telefonen, men de to andre kan jeg si litt om.Hadde en LG Prada for ca. 1 år siden. Den solgte jeg fort pga. ekstremt plastikk-look og følelse. Funksjonene var også middelmodige og denne svarte absolutt ikke til forventningene. iPhone derimot ble kjøpt inn i oktober/november i fjor og den har virkelig vært en drøm. Har kanskje ikke verdens beste kamera, kun edge og ellers ikke mulighet for mms (uten mye ekstra programvare og en tung måte å åpne dem på), men ellers er den genial. Touch-systemet fungerer bedre enn noe annet jeg har prøvd (HTC, Sony Ericsson, Prada etc.) og stor lagringskapasitet, god batteritid og mange kult 3. parts programmer gjør denne telefonen som et av de bedre kjøpene slik jeg kan se det. Denne må dog importeres fra USA eller et annet land som selger den (men USA er rimeligst). Det enkleste er å kjøpe en via Ebay og da må du nok ut med ca. 3.000 kr. for en iPod inkl. frakt og slikt. Ulempen er at du står uten garanti og reklamasjonsrett, men for meg var det hvertfall verdt risken. Er det viktig med 3G da? Er ikke det bare for folk som har konferanse samtaler?
B4stian Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 3G er for videosamtaler, samt hvis du surfer på nettet med telefonen.
vong10 Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Og hvis du har planer å reise til SKorea eller Japan. Har du ikke behov for noen av dem er det like fet med kun edge!
Fredrik Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Tråden din har en emnetittel som ikke forteller nok om hva du er ute etter. Fint om du kan bruke emnetittelen til å spesifisere ønsker, hvilke modeller du lurer på, eller lignende. På den måten er det også lettere å få brukere som vet noe om det du lurer på til tråden din. Når emnetittelen din har blitt endret kan du rapportere dette innlegget, så vil det bli fjernet. Om ikke oppfordringen om bytte av tittel blir etterkommet, så risikerer du at tråden blir stengt. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden. Eventuelle spørsmål kan tas per PM.
genser Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Litt vage krav, men finnes nok en del ute der for deg om kun design er kravet. 3G ville jeg rådet deg til å hoppe over, så fremst du ikke har de spesielle behovene som nevnt over. Super3G kan dog være en fin ting å ha, ettersom det gir deg nevneverdig høyere overføringshastighet. Noen alternativer: Nokia 8800 (Sapphire) Arte - Overlegen byggekvalitet. Oser luksus, samtidig ikke et masete eller oppmerksomhetskrevende design. Enkelt og greit vakker og solid. Med eller uten menyknapp i safir. Motorola V8 Lux - Noe mer tacky i mine øyne, men tydelig bygget i gull og imitasjon av slangeskinn. Lik eller hat:) Nokia 7900 - Billigste av disse alternativene. Slankt spennende design, fint materialbruk.
edonis Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Hvis du bare bruker telefonen til å ringe og sende meldinger har du egentlig ingen nytte av 3G. Men hvis du vil ringe med videosamtaler eller surfe på internett over mobilen så er 3G en fordel da dette går raskere. Et alternativ til Armani-mobilen er LG Viewty (KU990). Den er ikke like liten, men til gjengjeld har den 3G og et 5mpx kamera som tar gode bilder, om enn ikke opp til N82-nivå. Den har touch-skjerm som er mer responsivt enn LG Prada og som fungerer bra i praksis. Kjøpte selv Viewty forrige uke etter å ha siklet litt på div. touch-telefoner. Selv om jeg liker iPhone veldig godt, så ville jeg ikke kjøpe den pga at man ikke får kjøpt den i Norge samt det dårlige kameraet, men iPhone er virkelig en drøm å bruke, hvertfall det lille jeg har prøvd den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå