Gå til innhold

ubuntu på esktern harddisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 eksterne harddisker, 2,5" 5400 rpm og 3,5" 7200rpm, Begge Western Digital, USB.

Kan jeg installere og kjøre ubuntu fra disse? Vil det gå tregt? andre problemer?

Har en helt ny Asus U6Sg.

MVh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste måten å finne ut er vel bare å prøve. Kan ikke se at det skulle være noe problem, så lenge PCen din kan boote fra de. Vil tro du får helt grei ytelse, tipper du ikke merker noe forskjell engentlig.

Skrevet

hvorfor ikke kjøre dualboot (med den antatt forhåndsinstallerte windows installasjonen)

ta f.eks en sikkerhetsbackup av hele harddisken på en av dine eksterne først, i tilfelle ting skjærer seg

Skrevet
hvorfor ikke kjøre dualboot (med den antatt forhåndsinstallerte windows installasjonen)

ta f.eks en sikkerhetsbackup av hele harddisken på en av dine eksterne først, i tilfelle ting skjærer seg

Har dualboot nå.

Men tror jeg prøver å installere på en ekstern harddisk ganske snart, da har man jo hele PC-en sin med seg hvis man har harddisken med seg :)

Hvis jeg har pc både hjemme og på jobb, så tar jeg bare med meg den bittelille 2,5" harddisken og da har jeg akkurat samme systemet og filer tilgjengelig begge steder?

Tror jeg prøver sånn bare for å se hvordan det funker..

Mvh

Skrevet

det vil gå treigere enn vanlig, spesielt i oppstarten. men prøv. det er veldig praktisk med en ta-med-maskin. bærer selv rundt på en 4BG som inneholder backtrack, videoer og annet man vil ha tilgjengelig. kjempepraktisk på hoteller og slikt hvor betaling for internettilgang ligger i OS. altså kan man boote maskinen fra en ekstern disk, og vips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...