Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en bare rebooter etter å ha bootet opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i ettermiddag begynte PC-en å gå i en endeløs rebootloop. noen som vet hva det er?

Innstallert noe nytt i det siste? Du kan jo teste "last known good configuration" fra oppstartmenyen om du kommer deg dit. Eller å reparere innstallasjonen fra windows-CD-en.

Lenke til kommentar

du kjenner ingen windows guruer da? det er litt for omfattende til at jeg orker å skrive alt som skal gjøres for å feilsøke og reparere feilen.

 

 

edit:

 

en quick fiks vil vere å trykke masse på f8 til du får opp en meny. der velger du sikkerhets modus. når du kommer til innloggings skjermen velger du administrator kontoen om den er tilgjenglig. når du er inne på den lager du en ny bruker. og sletter den gamle om du ikke har noen viktige filer i "mine dokumenter"

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Hvor starter den på nytt?

 

den rebooter rett etter at den kommer inn i windows og os'et er klart til bruk.

 

du kjenner ingen windows guruer da? det er litt for omfattende til at jeg orker å skrive alt som skal gjøres for å feilsøke og reparere feilen.

 

 

edit:

 

en quick fiks vil vere å trykke masse på f8 til du får opp en meny. der velger du sikkerhets modus. når du kommer til innloggings skjermen velger du administrator kontoen om den er tilgjenglig. når du er inne på den lager du en ny bruker. og sletter den gamle om du ikke har noen viktige filer i "mine dokumenter"

 

hva tror du grunnen er?

Lenke til kommentar

grunnen er mest sansylig at den laster et program som får PC-en til å klikke.

 

en annen ting du kan prøve i sikkerhetsmodus er. logge inn på kontoen som får PC-en til å klikke i vanlig modus. start->kjør/run... så skriver du "msconfig" uten " " . så går du på oppstart/startup fanen og tar vekk alle hakene. det kan hende webkameraer å sånt slutter å funke da. men det er en fin start på feilsøkinga om den får logga seg inn uten "sikkerhetsmodus" . lykke til!

 

glemte å forklare det ordentlig. trykke f8 masse helt fra du starter PC-en fra bunnen. du skal få opp en meny før den begynner å laste inn windows.

 

begynner den å laste inn windows resetter du den bare.. så kommer den av segselv.

Lenke til kommentar
Faktisk eksakt samme problemet som jeg viste hvordan man kunne fikse over i min guide for å feilsøke windows.

 

Alle blåskjermer bør feilsøkes med Windbg---det finnes ingen annen god måte å gjøre dette på.

 

debugging er ikke for hvermansen :-) får prøve uten nettkort og se hva som skjer..

Lenke til kommentar

Debugging er relativt enkelt og fordelen der er at det har potensiale til å fortelle deg eksakt hva som er problemet.

 

Jeg beskrev hvordan jeg gikk fram for å feilsøke et problem med en DRIVER IRQL NOT EQUAL på rt61.sys driveren-jeg foreslår at du sjekker ut tråden ihvertfall bare for å se hvordan jeg fikset problemet-Det kan godt hende at du har et annet problem---men det er verdt en titt.

Lenke til kommentar

hvor i startup'en er det den restarter? før windows begynner å loade? etter? Veldig viktig å poengtere ettersom etter windows starter så er det sansynligvis software/driver relatert, mes før det er det sansynligvis hardware eller annet low-level relaterte greier. Hvis det er før windows så er det ikke så mye som må feilsøkes. Om det er etterwindows så kan det være at beste løsning bare er en reinstall dersom du ikke får fikset det med repair eller du kommer inn i safemode.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...