Gå til innhold

xps m1330 eller macbook


Anbefalte innlegg

trenger litt hjelp med valg av bærbar pc.

har lyst på macbook fordi:

- den er stillegående

- har digg design

- bra batterilevetid

- liten og lett

 

har lyst på m1330 fordi:

- billigere enn macbook

- bedre ytelse

 

 

men jeg hører snakk om cpu whine fra m1330. hva vil egentlig dette si? en lav pipelyd? også er jeg usikker på hvor mye viften til m1330 bråker. nå sitter jeg med en acer der viften går for fullt konstant, og ofte blir den så varm at den skrur seg av.

 

bruksområdene blir følgende:

- skrive notater i forelesning og på lesesal (derfor er batteri, vekt og støy viktige kriterier)

- generelt internett-bruk

- koble til tv for å se film/serier

- litt spilling i ny og ne

 

 

så vidt jeg forstår får jeg windows på mac-en med boot camp, så kan spille på den. kommer ikke til å spille de mest avanserte spillene. litt cs, battlefield 2 og civ 4, og dette blir bare aktuelt et par ganger i måneden. stort sett er det skriving, internett og film den skal bli brukt til.

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Kjøpte meg en Lenovo T400, meget fornøyd, bra batteri, lydløs, flott tastatur. Design er da fryktelig subjektivt og dette er vel mer en nøytal arbeidsmaskin for de som ikke trenger blinkende plast og leds. Er da ganske tung.

 

SL300 skal også være bra, men den egner seg ikke noe særlig til spill. Koster da også bare halvparten av T400. Se test hos HW.no Kanskje litt tung til å være 13" Lenke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...