Fjoslen Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Da er det jeg som har problemer :S Jeg skulle bytte kjølepasta på CPU'en men da jeg slo den på virket den ikke, hørte viftene gå og hardiskene surre men ingenting på skjermen. Så jeg tok ut CPU'en å sjekket, joda der var det noen bøyde pinner på hovedkortet. Jeg fant fram nål og begynte å bøye tilbake. Etter noen forsøk fikk jeg bootet og har ikke hatt andre problemer enn at ytelsen på maskinen er halvert. Sliter selv i enkle spill som counter-strike source, da selvfølgelig med veldig lave grafikkinnstillinger. Jeg har formatert etter dette og det løser ikke problemet. Er litt frustrerende når man ikke engang kan kjøre Assassin's Creed med nok FPS til at det skal være spillbart :S Er det noe jeg kan gjøre som f.eks. ta ut CPU og prøve å bøye litt mer eller kan det være andre ting som det kan være feil med? Har du andre løsninger så er jeg åpen for de og -Fredrik Olsen
Nator Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Sannsynligvis veldig dårlig kontakt på noen av pinnene, prøv å bøye mer. Eller kjøp nytt kort.
Fjoslen Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 kjøpe nytt har jeg ikke budsjett til akkurat nå men skal se om jeg får bøyd litt i kveld
Nator Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Tøy og bøy lykke til, og kanskje pinsett er en idé? Eller er nål bedre? Greit å vite sånt i tilfelle man sliter med det samme selv en gang.
Fjoslen Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 De er så små at nål var det eneste jeg fikk under
Dragonlove Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Hvorfor i alle dager skulle du bytte kjølepasta i det hele tatt?
ShaNickolas Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Vanligvis så skal jo bytte av kjølepasta (fra gammel til ny ) gjøre at kontakten mellom cpu / kjøler blir bedre. Gjør dette selv et par ganger i året på cpu / fsb . Er ikke helt bra at du bøyde en pin på cpu, mulig dette har gjort ytelsen dårligere
Fjoslen Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 (endret) Jeg har ikke bøyd noen pinne på CPU men på hovedkortet! + Jeg ligger på 30-40 Grader load så jeg skal ikke klage på temp Endret 3. mai 2008 av DeDDi
Asken Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 (endret) skjønner ikke hvordan du greide å bøye pins i hovedkortet, kan du ta bilde av socketen eller no? trur ikke de blir bøyd eller ødelagt av å ta ut og inn cpu... http://www.hardwarezone.com/img/data/artic..._lga775open.jpg LGA775 Endret 3. mai 2008 av Extremetel
Fjoslen Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Skrevet 4. mai 2008 hviss du legger den ene enden ned først så kan man forskyve noen pins :S
ShaNickolas Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 (endret) I et av hjørnene på cpuen så er det jo et triangel , de fleste cpuer har dette trianglet. Triangel : ta fks denne : Legg merke til trianglet nederst til din venstre Edit: Nå rotet jeg det bare til Endret 4. mai 2008 av =Iko=
PacAnimal Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Om man er så på grensen av overoppheting at man må bytte kjølepasta flere ganger i året for å holde det gående er det mulig man har klokket litt for hardt eller trenger en bedre kjøler... Kjølepasta er noe man bytter når man av en eller annen grunn demonterer maskinen i utgangspunktet, mener nå jeg.
Fjoslen Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Skrevet 6. mai 2008 (endret) jeg hadde kjøleren av fordi jeg måtte komme til chipsettet som jeg har satt ny kjøler på, derfor byttet jeg. Jeg har aldri opplevd temps over 50 grader så overoppheting er nok ikke noe problem Endret 6. mai 2008 av DeDDi
Toast Is Pimp! Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Kan ikke tenkes at du satte den nye kjøleren på Chipsettet feil? Kan være den som er kokvarm nå. Kjenn om kjøleribba er kald. Er den kald/for kald i forrhold til før uansett kjøler så er det noe galt med festet.
roy_nor Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Du smørte vel ikke litt for tykt på med pasta? Laget man smører på skal vel ikke være mer enn en mikromilimeter, så tynt som mulig med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå