ettern Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Har akkurat kjøpt meg ny maskin og skype la jeg inn med det første. Det gikk greit å legge det inn, men til min store overraskelse får jeg blå skjerm når jeg booter inn i windows og skype starter. Blåskjermen kommer så raskt at jeg så vidt klarer å se at det har noe med memory å gjøre, før maskinen rebooter. Jeg startet maskinen i safe mode, og slo av automatisk start av Skype i msconfig. Dette løste problemet. Men... Jeg får fortsatt ikke bruke skype, prøver jeg å starte programmet får jeg blåskjerm. Noen som har vært borti det samme problemet? Skulle gjerne hatt skype til å fungere.
lommerusk Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Prøv med en eldre versjon: http://www.oldapps.com/skype.htm
PerB Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Hvilket operativsystem? Slå av automatisk oppstart. Les av feilkoden i bluescreen. Benytt denne ved søk på Google og Microsoft. Tilslagene vil indikere hva som er årsak.
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 (endret) Med mindre skype trenger noen drivere (Noe jeg tviler på) er det umulig at det er Skype som forårsaker blåskjermen. Det blir ofte svært lite konstruktivt å google feilkoder---alle blåskjermer skal feilsøkes med Windbg for å kunne å kunne garantere å få noe meningsfyllt. Se her for en liten guide for hvordan du kan feilsøke blåskjermer Endret 3. mai 2008 av fenderebest
ettern Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Jeg bruker windows XP pro. Har ikke hatt problemer med dette før. Hvordan skal jeg klare å lese av alt som står på bluescreen når dataen rebooter etter ett sekund? Klarer så vidt å glimte at det står noe om memory der... Prøvde å legge inn en eldre versjon også, uten hell. Det er rart at det skjer bare med dette programmet, og ingen andre. Noen andre med tips?
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Vel om du sjekket ut guiden min vil du se at for hver eneste gang det oppstår en blåskjerm så vil Windows forsøke å dumpe ut det fysiske minnet til en fil som blir lagret til c:\windows\minidump Denne kan da feilsøkes for å finne ut den eksakte årsaken til problemet.
ettern Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 i minidump mappen ligger det noen dmp filer, som jeg ikke får åpnet. men jeg fant uten hvordan man stoppet blåskjerm, så jeg kunne skrive fra:) Her er i allefall feil meldingen: Stop: 0x0000008E (0xC000008E, 0xB58878EB, 0xB7D07FE8, 0x00000000) RtkHDAud.exe adress: B58878EB base at B56E9000. Datestamp: 56bbfd25 Håper dette er mer til hjelp, så jeg kan få orden på skype:)
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Vel som sagt...om du hadde lest guiden min ville du også se at du åpner dump filer i Windbg...uansett siden RtkHDAud.exe tilhører lydkortet ditt kan det være en fordel å oppdatere lydkortdriverne.
GeirGrusom Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 det er aldri programmer som fører til blåskjermer, det er alltid drivere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå