Gå til innhold

Er det håp for en noob?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiller 1.6, men det har ingenting å si, det er samme opplegget, så kan bare gi deg tipsene:

- Ikke spray om det ikke er nødvendig.

- Hvis det er eco så burde du ikke kjøpe kevlar, om du absolutt vil kjøper du lett-kevlar. Fordi det hjelper ikke å løpe rundt med glock/usp selv om du har kevlar. (eco = runde man sparer penger.)

- Kjøp alltid kevlar (helst med helmet) når du kjøper guns. Da tåler du en del mer.

- Ikke bli god med våpen som rett og slett er unødvendig! Ting du burde bli god med er: AK47, M4, AWM, dgl, glock, usp, mp5 og kanskje sig/aug. De fleste andre våpnene, uten om Terror sin auto-sniper og scouten er ubrukelige!

- Skaff deg en klan som spiller matcher!

- Dere må/burde ha irc-kanal.

- Spill mindre public, mer match og lignende!

- Få klanen din inn i ett bra spille miljø som gir deg lyst til å spille.

- Prøv å komme dere med i forskjellige ligaer, slik at dere møter bedre folk.

- Når dere søker match, så ikke finn mot de dårligste dere finner! Jo bedre folk dere spiller mot jo bedre blir dere! Siden dere venner dere til nivået dere spiller på.

Kommer ikke på noe mere i farta, skal legge til om jeg kommer på noe mer! :p

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg begynte å spille cs:s for ikke så lenge siden, og er ikke spesielt god selv.

og jeg lurer på en ting. hvordan vet jeg om en server er public eller ikke?

Endret av Faleide
Skrevet
jeg begynte å spille cs:s for ikke så lenge siden, og er ikke spesielt god selv.

og jeg lurer på en ting. hvordan vet jeg om en server er public eller ikke?

Hva mener du med det? Hvis en server er PRIVAT så er det passord på servern, dvs. at du må kunne passordet for å komme deg inn på serveren. Hvis den er PUBLIC så er det bare å joine (gå inn på serveren) og spille.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Public: Gamer.no sin.

Om du vil finne mix/pcw kan denne siden hjelpe deg.

Skrevet
Jeg spiller 1.6, men det har ingenting å si, det er samme opplegget, så kan bare gi deg tipsene:

- Hvis det er eco så burde du ikke kjøpe kevlar, om du absolutt vil kjøper du lett-kevlar. Fordi det hjelper ikke å løpe rundt med glock/usp selv om du har kevlar. (eco = runde man sparer penger.)

- Kjøp alltid kevlar (helst med helmet) når du kjøper guns. Da tåler du en del mer.

- Ikke bli god med våpen som rett og slett er unødvendig! Ting du burde bli god med er: AK47, M4, AWM, dgl, glock, usp, mp5 og kanskje sig/aug. De fleste andre våpnene, uten om Terror sin auto-sniper og scouten er ubrukelige!

- Når dere søker match, så ikke finn mot de dårligste dere finner! Jo bedre folk dere spiller mot jo bedre blir dere! Siden dere venner dere til nivået dere spiller på.

Hvorfor irc ? :S

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Fordi irc er noe av det beste man kan bruke, fordi det er enkelt, fordi det er der de fleste er, fordi det er der det tar 30 sekund å finne match.

Skrevet

Jeg spiller litt selv i perioder og det jeg merker at jeg mangler nå som jeg hadde før var sikteevnen. Hvis man greier å tvinge seg selv til hele tiden å ha siktet i hovedhøyde så gjør man mye større skade på motspillerne enn om man treffer dem i låret eller magen.

Ellers er det ikke noe dum idé og ikke skyte så mange skuddene om gangen. Jeg pleier å skyte 2-3 skudd, men er fienden veldig nærme blir det som oftest "spray'n'pray".

Skrevet

tror det er lit mye og begynne med nor han trenger først og øve, kan han ikek bli med i ligar og sånn lol

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Jo.

Jeg var med i en clan siden dag 5 eller noe slikt. Join low- claner, så får du deg fort opp til mid.

Skrevet

scouten e jo bra hvis man kan bruke det ordentlig, samme med heavy mac.

selv treffer eg bedre med scout en awp. veit ikke koffer. men treff man ikke i hode på første skudd så en man ille ute eller slepp unna med lite liv med scout. heavy mac e elendig i nærkamp hvis man ikke sikte mot hode. e man god så treff man på lang avstand også. spraye gjennom veggen går også bra.

følte for å støtte opp de litt utradisjonellle våpnene. selv kjøpe eg m4 og ak oftest, eller scout og en random smg.

Skrevet

Aldri spilt CS-serien noe særlig, bare spilt et par timer med venner i året eller noe. Klarer meg helt fint, et godt tips er å ikke spille på norske servere. Den gang jeg spilte, ble jeg bare eid, tror nok at norske er flinke i CS/CSS.

Lokal tips fra en som spiller CS i ny og ne :p.

Skrevet

Jeg kasta meg ut i cs verdenen for 6-7 år siden, og jeg kan gi deg et råd som jeg føler er det beste. Jeg gidder ikke å legge ut masse råd om hvordan du skal spraye osv, det lærer du deg helt selv med tiden.

Men rådet; Spill alltid mot og MED bedre spillere. Det er slik du blir bedre, sånn har det alltid vært.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Spill mix istedet for public. Det blir man fort god av!

(Etter 2 uker med kun mix, hadde jeg 42-9 eller noe slikt på gamer.no serveren. Normalt ligger den vel 1-1)

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Mix..

Vel, jeg vil kalle det 5 randoms on 5 randoms.

Du finner 4 å spille med, så finner man et annet lag til å spille imot. Da blir det 5on5. Der sitter man med mic og snakker med hverandre, forteller tactics og gjør alt man kan for å vinne. Der er det ikke like mye rot som på en public server da du må være konsentrert og det lønner seg ikke å alltid rushe med CT.

Altså: Mix er en pcw(clan mot clan) bare du finner noen tilfeldige norske/skandinaviske personer å spille med.

Tror det har blitt nevnt et par ganger i posten før. Om du vil finne mix og folk å spille mot, vil jeg anbefale deg mIRC.com . Guide for IRC finner du her.

Endret av Slettet-3t93k9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...