Gå til innhold

Guild banken er robbet, kan Blizz hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En høyt ranket offiser i guildet mitt har tydeligvis fått kontoen sin hacket.

Han har nettopp tatt ut masse dyre ting og alt han kan av gull. Totalt verdier for noen tusen G.

Har ikke fått kontakt med han enda og han svarer ikke på ingame whispers.

Jeg mener å kjenne han såpass bra at jeg ikke kan tenke meg at han ville ha gjort dette selv, så jeg er overbevist om at kontoen hans må være hacket.

Det jeg lurer på er om noen vet om Blizzard hjelper med sånt? Dvs kan vi få tilbake større eller mindre deler av det vi har mistet?

Selvfølgelig forutsatt at vi til slutt får tak i han og at han selv bekrefter overfor Blizzard at kontoen er hacket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vår bank har blitt tømt av hackere 2 ganger siste mnd :00, fått tilbake 50% av stuffet ca, fått penger, men ikke alle items

Endret av cake^
Skrevet

Jeg fikk kontoen min hacket, og ettersom jeg var offiser i guildet robbet de GuildBank i samme slengen. Masse gull, dyre materialer/receipes. Vi oppdaget det ganske fort, og fant ut hvem som hadde gjort dette ved å følge med på AH - og rapporterte alt til GM som sperret kontoen min.

Etter ca. 4-5 uker fikk jeg igjen alt av utstyr og gull, og det samme gjorde GuildBanken. Så jeg tror det avhenger på hvem som utfører undersøkelsen av saken. Fikk tilbakemelding fra GM om at vi hadde vært ærlig angående hva som hadde blitt borte (hadde blandt annet bare 75 G på kontoen min), og at dette hadde styrket saken vår.

Skrevet

Det skal være fullt mulig å få tilbake det meste av itemene om ikke alt fra en gamemaster.

En officer i guildet vårt ble hacket idag og tømte banken. Vi snakket med en GM og han var mer enn behjelpelig med å få tilbake itemene våres. Guildmasteren våres må bare komme hjem fra jobb først, å page en ny GM å snakke med han, så er det fikset.

Så det er mulig, ja.

-Bjarte :)

Skrevet
Vår bank har blitt tømt av hackere 2 ganger siste mnd :00, fått tilbake 50% av stuffet ca, fått penger, men ikke alle items

På tide å bytte guild.

Skrevet
Sånn går det når dere deler passord.
De kan faktisk ha fått keyloggers da. Ikke at det er en unnskyldning da de er lette å unngå men.

Hør her, guidlbanken ble tømt av et MEDLEM, som så stakk.

Ergo hadde han tilgang til guildbanken via passord-deling.

Skrevet

Hvis Leder elns. gir en annen passordet sitt sier jo han på en måte "Vær så god". og da kan man ikke forvente og få tingene tilbake. :(

vel. Kankje på tide for andre og skaffe seg ny guild oxo :)

Skrevet

På tide å bytte guild.

ja jøss, på tide å bytte guild pga det >_>

Skrevet
Sånn går det når dere deler passord.
De kan faktisk ha fått keyloggers da. Ikke at det er en unnskyldning da de er lette å unngå men.

Hør her, guidlbanken ble tømt av et MEDLEM, som så stakk.

Ergo hadde han tilgang til guildbanken via passord-deling.

Guildbank behøver ikke lenger være på en bruker, så nei, han behøver IKKE ha robbet pga passord-deling.

Skrevet

Som hjarte knusar er inne på, Guildbank nå om dagen ligger ikke på en konto, GM kan sette opp hvilke ranks som har tilgang til en guildbank som du finner samme stedet som den vanlige banken.

Skrevet

På tide å bytte guild.

ja jøss, på tide å bytte guild pga det >_>

Når guildet styres av folk som enten svindler dere, eller som blir hacket gjentatte ganger, så er det åpenbart så dårlig organisert at du er bedre tjent med å bytte til et seriøst guild.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...