Gå til innhold

Kjøpe nye ram brikker


Trixz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bruker selvfølgelig Xp 64-bit eller Vista 64-bit siden du vurderer 6 GB minne?

 

Jeg må si meg enig med at å bare skifte minnebrikker er det vel liten vits i, selv om de du har ikke er så veldig overklokkbare.

 

Du får bedre "timings" med 4 x 1GB enn med 2 x 2GB, men det vet du vel.

 

Av de du har valgt er vel alternativ 2 det beste kjøpet.

Lenke til kommentar

Jeg har 64bit vista, og vet at det er bedre timing på 4x1. Jeg sitter med Kingston value shitt og de skal byttes ut. Men tenkte på en ting, mange av ram brikkene har e.p.p og må det støttes av hovedkort el kan jeg bruke det. Var en kompis som sa at jeg måtte ha e.p.p på hovedkortet for og bruke e.p.p brikker.

 

Og en ting til ser at OCZ har sli brikker, er det bare kjøleribba rundt som har reklame el er det sli brikker?

 

Jeg har så og si ikke så mye snøring på hva som er bra rambrikker bortsett fra pris og merke hehe

Endret av Trixz
Lenke til kommentar

Har anbefalt deg et 4GB sett som egner seg bra til klokking og er fornuftig priset. EPP og SLi ready er bare vas.

 

Heller ingen sammenheng mellom fire brikker og strammere timings. Selv om de raskete 1GB brikkene kanskje er hakket sterkere enn de raskeste 2GB brikkene.

 

Minnebrikkene jeg har anbefalt vil kunne følge prosessoren din til minimum 500x7=3,5GHz på Intel brikkesett

Lenke til kommentar

Lurer på hva du har hørt om de brikkene?

 

For meg så ser det ut som du bytter et sett middelmådige brikker med et nytt sett som har camo farge.

 

Har du prøvd å overklokke de brikkene du har eller hvilke brikker har du?

 

Om du monterer OCZ brikkene vil systemet måtte kjøre på hastigheten til den tregeste brikken. Du ender altså opp med å betale 350 kr for noen mhz til, og 2GB mindre minne.

Lenke til kommentar

Jeg skal bytte ut alle brikkene som står i pcen, de jeg har nå er kingston value pc6400 800mhz. Jeg bytter ikke bare ut to brikker, alle skal ut. Var bare en kompis som snakka om at de var gode og ikke så dyre, pris bryr meg egentlig ikke men har ikke lyst på 2x2 brikker skal være 4x1 brikker. Det jeg trenger er bare raske stabile og gode overklokkings muligeter. Har en del tunge prog som drar mye minne. Men vis de OCZ ikke er noe tess så driter jeg i de hehe :D Jeg bare spørr her på forumet så jeg ikke kjøper noe piss som suger.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke lyst på 2GB brikker? Er det pga muligheten til å legge til mer minne senere?

 

Du holder på å bytte PC6400 brikker i PC6400 brikker, med forholdsvis samme timings. Eneste mulige forskjellen er OC potensiale......

 

Jeg har fortalt deg hva som er rimelig lurt å kjøpe, du sier at du ikke ønsker å kjøpe katta i sekken, men allikevel vil du helst kjøpe brikker som er mer eller mindre identiske til de brikkene du har, er dyrere enn 4GB settet(for to sett), og spesifisert til å operere på 200MHz lavere hastighet enn foreslåtte brikker.

 

Den eneste "fordelen" jeg kan se med OCZ brikkene er at de er harry!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg skal bytte ut alle brikkene som står i pcen, de jeg har nå er kingston value pc6400 800mhz. Jeg bytter ikke bare ut to brikker, alle skal ut. Var bare en kompis som snakka om at de var gode og ikke så dyre, pris bryr meg egentlig ikke men har ikke lyst på 2x2 brikker skal være 4x1 brikker. Det jeg trenger er bare raske stabile og gode overklokkings muligeter. Har en del tunge prog som drar mye minne. Men vis de OCZ ikke er noe tess så driter jeg i de hehe :D Jeg bare spørr her på forumet så jeg ikke kjøper noe piss som suger.

 

Hvorfor ikke gå for 2x2Gb? forskjellen i overklokkingsmuligheter er minimal, og skal en i det hele tatt klare og få bedre overklokkingsmuligheter må en få tak i minne som har brikker som egner seg godt til overklokking, sa som regel D9GMH/D9GKX (disse brikkene får en kun på 2x1Gb sett og lavere). Men det er en annen faktor en må tenke på også, overklokkingsmulighetene til ram blir betydelig dårligere når en kjører 4 brikker. Personlig ville jeg satset på 2x2Gb på ca. 1000Mhz, med mindre du får tak i 2 2x1Gb sett som overklokker veldig godt.

 

Dessuten er 2x2Gb mer fremtidsrettet, da en med letthet kan oppgradere til 8Gb minne i fremtiden, uten og måtte bytte ut brikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da blir det disse da hehe :D Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance men siden de er så billige så kjøper jeg 2 sett med engang :D

 

Det settet kan anbefales, har selv brukt det i en pc jeg bygde sammen for ikke så mange uker siden. Ifølge de få testene jeg har sett skal de overklokke ganske bra for og være 2x2gb sett også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...