Gå til innhold

Får ikke installert Ubuntu(nytt problem)*LØST*


Anbefalte innlegg

Har prøvd å installere via boot

og via windows men får det ikke til.

Mistenker at den har problemer med å lese diskene eller noe.

 

Her er skjermdump av feilmeldingen jeg fikk når jeg installerte via boot:

linuxdumpph0.png

 

Feilmeldingen fortsatte nedover til ata3 og ata4(har 4disker)

 

Når jeg installerte via windows fikk jeg omtrent samme feilmeldingen som over når den skulle starte opp.

Endret av .::BaNdiT::.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har jo forklart at jeg har bootet fra linux cden og fått opp menyen. Derfra har jeg testet om cden inneholder feil, det gjorde den ikke. Har prøvd å velge "installer" og å kjøre linux uten å forstyrre windows. Begge valg resulterte i feilmeldingen over. Altså, det tok 5min før feilmeldingen kom da. 5min med svart skjerm og en hvit blinkende cursor, så kom Ubuntu Logoen, og etter svart igjen kom feilmeldingen.

 

Hovedkortet mitt er som i signaturen med Intel P35 brikkesett.

 

Driver å laster dvden nå, kanskje det hjelper med den... Har aldri fått linux til å funke(ønskedrøm)

 

Skal teste kommandoen lpsci og poste det her hvis det ikke funker med dvden

Endret av .::BaNdiT::.
Lenke til kommentar

Når en velger ubuntu i boot/oppstart begynner den først å telle ned fra 10sek, så står det velg esc for meny. Jeg valgte esc og da kom det opp flere valg. Jeg valgte asci(e.l) workaround. Da begynte det og skje ting, linux installerte og nå sitter jeg og skriver fra Ubuntu OS :fun:

Lenke til kommentar

Kjempebra, gratulerer med nytt OS. Husk at du kan installerer flere desktopmiljøer, og velge hvilket du vil bruke hver gang du logger inn. De mest populære, og tyngste miljøene er Gnome (standard i Ubuntu) og KDE (standard i Kubuntu). Ta deg en tur over hit:

www.gnome-look.org

www.kde-look.org

og bli inspirert. Vurder å markere tråden som løst.

Lenke til kommentar
Kjempebra, gratulerer med nytt OS. Husk at du kan installerer flere desktopmiljøer, og velge hvilket du vil bruke hver gang du logger inn. De mest populære, og tyngste miljøene er Gnome (standard i Ubuntu) og KDE (standard i Kubuntu). Ta deg en tur over hit:

www.gnome-look.org

www.kde-look.org

og bli inspirert. Vurder å markere tråden som løst.

 

Jeg skal ta meg en kikk!

Var litt merkelig font som vart brukt her til forumet! Litt liten, kanskje det kan forandres. På vanlige nettsider slik som vg.no er fonten helt super.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...