Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gammel jobb PC som er tatt av business network -logg inn fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har en gammel jobb PC som var knyttet opp til et jobb-domene. Da jeg skulle bruke denne til private bruk, tok jeg den av domenet, men nå klarer jeg ikke å logge inn lengre med brukernavn-passord.

 

Noen forslag til hva jeg burde gjøre?

 

mvh,

 

Bruker : ADMINISTRATOR

Passwo : PASSWORD (eller tomt)... trykk deretter Enter.. Men pass på at du logger på Lokalt liksom ...

Pleier som regel være en slik Local policy på akkurat slik domene pålogging ...Om ikke det går kan du prøve å trykke Ctrl+Alt+Del 2ganger rett før du skal logge deg inn, da dukker adminkontoen opp i tillegg til din egen... Om du ikke har passord på den så kan du logge deg inn slik...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eller reinstallere Windows. En maskin benyttet i bedriftsnettverk har ofte pålogging mot egen server (og vil ikke ha standard administratornavn og passord med mindre bedriften har gitt blaffen i alt som heter sikkerhet) . I tillegg pleier programmer å ligge på egne programservere (ikke lokalt installert). Dermed kan du være en bedre løsning å reinstallere alt slik at du har kontroll både med brukerkonti/passord og installerte program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...