Gå til innhold

audio driver til Xp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal du få en veldig rar oppskrift på hvordan du KANSKJE kan få lyden på maskina. Slet med det samme på en Aspire 6920 etter bytting fra Vista til XP. Tror ikke det er identisk lydkort, men begge er basert på realtek. Regner med du har det samme problemet.

 

Mange vil sikker protestere å fortelle deg at du kan oppdatere driver til ukjente enheter på en bedre måte, men dette er eneste måten jeg har fått det til å virke på maskinen over.

 

1. Kjør alt av windows update (en eller annen sak der med "HD" i seg som trengtes)

2. Legg inn WDM_R190.exe som ble linket til i forige post

3. Startmeny -> kjør -> devmgmt.msc -> Slett alt under "ukente enheter"(som regel gul trekant forran seg) og evt under lydenheter

4. Windows finner "plutselig" en ny enhet, og du trykker neste på alt som er. Den skal finne driveren automatisk denne gangen.

5. Mulig du må restarte

 

Har ikke noen god forklaring på hvorfor du må gjøre det slik, men etter 2 formateringer av en "Aspire 6920" der jeg slet med lydkortet begge gangene, så er dette eneste måten jeg fikk inn lydkortet. Det er også mulig at det ikke er løsningen for deg, da du har en annen maskin med et "likt" lydkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...