RSPK Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Hvis det er noen som har interesse av dette vet jeg om en helt fantastisk server som heter Avlis. For å spille trenger du NWN + expansions, men det skal være forholdsvis lett å finne til en billig penge. Har du en større interesse for rollespill i en D&D setting kan du jo bl.a kjøpe Ultimate D&D pack til 400kr, som har 13 spill ellerno sånt. Baldur's Gate etc etc. Finn ut mer om Avlis på www.avlis.org . Dette er altså en persistant world, hvor karakteren du lager deg blir der til evig tid. Utallige områder og utforske, og en dynamisk verden hvor det du gjør kan ha en innvirkning på verdenen du beveger deg i. Bl.a et stort DM team som kjører events for deg og andre.
duppsko Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Fortell litt om det da. Husker jeg holdt på å begynne med noe slikt når jeg var ferdig med NWN, men kom aldri så langt. Hvordan er det i forhold til å spille solo?
RSPK Skrevet 29. april 2008 Forfatter Skrevet 29. april 2008 Vel, jeg personlig har aldri klart å spille gjennom OC til NWN. Og synes iforhold til det at utformingen av Avlis er flerfoldig ganger bedre. Det er kanskje ikke overraskende mtp hvor mange år byggere og kodere har hatt på seg til å gjøre spillopplevelsen bedre. Avlis er er som sagt en rollespill persistant world. Her har du quests, og områder som strekker seg over hele land. De har også custom raser, custom klasser etc. Du kan spille det som den vanlige helten, uten å måtte bry deg om hva annet enn det som ligger foran deg, eller du kan ta del i historien og sette deg inn i alt som utfolder seg. Det er godt community som er ute etter at alle skal ha det morsomt. Det er flere servere og jeg kan jo si litt om dem for å gi et blikk over verden slik den er i dag Mikona: Menneskelig storby og hovedstad i M'chek, tolerant overfor guder og det gjør at alle gudene er sterkt representert med kirker i denne byen. Ellers er det mye slum, korrupsjon, og elendighet. Wilderness: En stor server som inneholder M'chek, flere landsbyer i M'chek, T'nanshi og veier til Deglos, Le'Or T'nanshi og Elysia. Dette er den største serveren, lett å gå seg vil. Mye dungeons og mange ting å finne her. Også lett å dø hvis man ikke vet veien/er forsiktig Elysia: En "god" by, med fairy races og sterkt representert av O'ma, som er guden over fairys. Også kjent som en lett by å starte i. Deglos: Gnomeland! Her bor dverger og gnomer, alt er såklart underjorda, og morsomt plass å utforske hvis du ikke får lett klaus. Har flere byer. Le'Or T'nanshi: Hovedstaden i T'nanshi, alvenes land. Denne byen er i tretoppene og er også en storby. Ferrell: Litt "shire" vibber her, her bor halflings, det er rolling hills med små alkover i hvor haflings bor, her er det mye ingredienser å plukke til crafting. Underdark: Under hele Sørlige del av Avlis, som jeg har nevnt ovenfor, er The Underdark, mye likt FR. Du kan komme deg dit via flere steder rundt om i verden, og her er også en by: Verloghokbol. En trading-post hvor ondskapen, eller ihvertfall ondskapsfulle raser råder. Det blir passelig nerdete og langtekkelig å legge ut om dette i lange baner, og jeg anbefaler deg å prøve det. F.eks byer i tretoppene og under jorda er vanskelig å se for seg hvis man bare har spilt OC. Men dette er en vakkert lagd verden med mye spennende mennesker og ting som skjer. alle hak-packs som man trenger kan man laste ned i denne torrent'n: hades.mercuric.net/AvlisFiles.torrent også må man søke på sida for å få passordet.
RSPK Skrevet 30. april 2008 Forfatter Skrevet 30. april 2008 Begge deler, men Avlis2 som det kalles er i "beta" nå, og er en server i sin spede oppstart. Avlis 1 er noe helt annet. henholdsvis www.avlis.org og www.avlis2.org
Bata Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Takker, spiller bare #1 og ikke toeren, kan vel blåse støv av NWN og starte opp på serveren, virker kult.
RSPK Skrevet 30. april 2008 Forfatter Skrevet 30. april 2008 Det er verdt å prøve ihvertfall, er ikke sikkert det er for alle. En ting er at jo mer man involverer seg jo morsommere blir det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå