Gå til innhold

Spørsmål om DVI...


Anbefalte innlegg

Eg bestemte meg for stund sidan for at eg skulle skaffe meg nytt skjermkort, men då måtte eg også skaffe meg ny skjerm. Så eg såg på ein del forskjellige skjermar, men kom fram til at eg skulle kjøpe meg ein brukt. Men det har vel egentlig ikkje noke med saken å gjere :p

 

Tingen er, som det stod i emnetittelen, at eg ikkje veit om skjermkortet kjem til å passe sammen med tilkoblinga på skjermen. Eg fann ut såpass at det måtte vere ein med DVI-utgang, men så leste eg tilfeldigvis om det på wikipedia, og der stod det at det var fem forskjellige DVI-typar :huh:

 

Så eg har ikkje peiling på kva for ein som passar til skjermkortet (GeForce 8800GT forresten. Men eg har ikkje bestilt det enda, så eg veit ikkje kva for ein av typane som passar til det). I beskrivelsen om kortet står det "Dobbel DVI, VGA (D-Sub), TV-ut, HDTV", men det står det ikkje noke om for skjermane eg har sett på.

 

Skjønnar meg ikkje heilt på det, så viss noken her veit meir om det er eg veldig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp brukt, men visst du absolutt så husk kvitering på produktet for guds skyld! visst ikke og noe blir ødelagt har du ingenting du skulle sagT! Har noen forslag til skjermer: Denne som er fra Elprice ( sitter på den selv, EKSTREMT FORNØYD og så er det så fint design :D Herlig Pianolakk<3) eller denne som skal være relativt god: Komplett!<3

Lenke til kommentar
Ikke kjøp brukt, men visst du absolutt så husk kvitering på produktet for guds skyld! visst ikke og noe blir ødelagt har du ingenting du skulle sagT! Har noen forslag til skjermer: Denne som er fra Elprice ( sitter på den selv, EKSTREMT FORNØYD og så er det så fint design :D Herlig Pianolakk<3) eller denne som skal være relativt god: Komplett!<3

 

 

Hmm... Det såg også ganske bra ut :thumbup:

Får tenke litt på det... Men det er egentlig ikkje det som er problemet. Eg veit berre ikkje kva som passar sammen. Veit du noke om det og? ;)

Lenke til kommentar
Det går nok bra skal du se, Dvi er som regel det samme på Skjerm og skjermkort, jeg har ikke sett noen andre Dvi ivertfall.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/DVI

 

Blei berre litt forvirra av dette... Men passar skjermen uansett, då? Uansett kva for ein type som er på skjermkortet?

 

 

Dvi er det samme uansett, det er bare litt forskjell på de pinnene som sitter inni kabelen, tror ikke du skal bekymre deg sånn, det er det samme med den eldre standarden Vga også.

Lenke til kommentar
Det du må huske er å sjekke om skjermen har DVI/VGA.. Noen skjermer har bare VGA og de nyeste skjermkortene har bare DVI utganger!

 

Men skjermkortene har somregel DVI-I. Så alt du trenger er en billig overgang (som pleier å følge med når du kjøper skjermkort) for å få ut VGA signal av skjermkortet.

Lenke til kommentar
Det du må huske er å sjekke om skjermen har DVI/VGA.. Noen skjermer har bare VGA og de nyeste skjermkortene har bare DVI utganger!

 

Men skjermkortene har somregel DVI-I. Så alt du trenger er en billig overgang (som pleier å følge med når du kjøper skjermkort) for å få ut VGA signal av skjermkortet.

 

Eg fekk skjermkortet mitt i går og det var med en adapter, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...