Gå til innhold

Hjelp meg å bygge PC. 10-12000,-. Må være stille, pen og rask :)


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg trenger ny PC, og vurderer å investere i nye iMac når den kommer til landet. Men før jeg går til det skrittet, så tenkte jeg å sjekke hva selvbyggmarkedet kan by på til omtrent samme pris, altså rundt 12000 kr. Jeg har tre kriterier når det gjelder ny maskin, og de er i prioritert rekkefølge:

 

1. Stillhet. Jeg er fullstendig allergisk mot viftestøy etc, så en ny PC må være dørgende stille.

2. Design. Utstyret må se godt ut. Det bør være slankt og stilig, og ta seg godt ut i en liten, moderne leilighet. :)

3. Ytelse. Når punkt 1 og 2 er oppfylt, må den yte så godt som mulig. Det bør være mulig å spille de nyeste spillene på en anstendig måte.

 

Gitt disse rammene, så har jeg begynt å jobbe på en liste med hva jeg behøver. Jeg håper det er noen kunnskapsrike sjeler her som kan komme med innspill og forslag til de ulike punktene. Fyr løs!

 

 

1. Skjerm:

Samsung 20" LCD Syncmaster 206BW

 

2. Kabinett:

Thermaltake Kandalf Sort

 

3. Strømforsyning:

 

4. Hovedkort:

 

5. Prosessor:

Intel Core 2 Quad Q6700

 

6. Minne:

Min 2GB men hvilken type?

 

7. Grafikkort:

 

8. Harddisk:

Trenger ikke være så fryktelig stor, bare den er stille.

 

9. DVD-brenner:

Lavt støynivå.

 

10. Kjøling/vifter:

Stillhet er gull. :)

 

11. Nettverkskort:

 

12. Operativsystem:

En eller annen OEM Windows Vista-versjon

 

13. Tastatur

 

14. Kabler

 

15. Andre ting?

Endret av Fusheeker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens!

Jeg trenger ny PC, og vurderer å investere i nye Imac når den kommer til landet. Men før jeg går til det skrittet, så tenkte jeg å sjekke hva selvbyggmarkedet kan by på til omtrent samme pris, altså rundt 12000 kr. Jeg har tre kriterier når det gjelder ny maskin, og de er i prioritert rekkefølge:

 

1. Stillhet. Jeg er fullstendig allergisk mot viftestøy etc, så en ny PC må være dørgende stille.

2. Design. Utstyret må se godt ut. Det bør være slankt og stilig, og ta seg godt ut i en liten, moderne leilighet. :)

3. Ytelse. Når punkt 1 og 2 er oppfylt, må den yte så godt som mulig. Det bør være mulig å spille de nyeste spillene på en anstendig måte.

 

Gitt disse rammene, så har jeg begynt å jobbe på en liste med hva jeg behøver. Jeg håper det er noen kunnskapsrike sjeler her som kan komme med innspill og forslag til de ulike punktene. Fyr løs!

 

 

1. Skjerm:

Samsung 20" LCD Syncmaster 206BW

 

2. Kabinett:

Thermaltake Kandalf Sort

 

3. Strømforsyning:

 

4. Hovedkort:

 

5. Prosessor:

Intel Core 2 Quad Q6700

 

6. Minne:

Min 2GB men hvilken type?

 

7. Grafikkort:

 

8. Harddisk:

Trenger ikke være så fryktelig stor, bare den er stille.

 

9. DVD-brenner:

Lavt støynivå.

 

10. Kjøling/vifter:

Stillhet er gull. :)

 

11. Nettverkskort:

 

12. Operativsystem:

En eller annen OEM Windows Vista-versjon

 

13. Tastatur

 

14. Kabler

 

15. Andre ting?

 

 

hei, mulig jeg skal selge min maskin er ikke helt sikker enda tenkte og kjøpe no ny hardware ettehvert.

 

ga over 20 tusen for alt har kvitt for allt sammen..

 

kjøpte den for ja sånn ca 7mnd-1år siden er ikke helt sikker..har demontert alt og lurer på oppdatering av hardware så fort lomeboka sier ja.

 

er 680 watt strømforsyning men led lys(rødt blåt grønnt)

CPU:e6850 3.0Ghz 4 Mb catche standar(1333Mhz) (klarer fint 4Ghz med godt kaldt vann har tester på forumet som bevis)

ASUS 8800 GTX 620Mb skjermkort

2g corsair XMS3 platinum series ddr3 1066Mhz

ASUS P5K3 Delux med innebygd trådløs 1333Mhz(anntene følger med)

2 hardisker på 290 og 220 Gb.

2stk delta vifter 320kubikk cm

pluss 4 vanlige vifter

Vannkjøling (uten slanger) pumpe 1200liter i timen radiator med fester til 2 stor vifter på hver side.

harman kardon anlegg kan følge med ny pris 1500kr(trykker jævelig bra)

 

så her kan du kun kjøpe noen slanger og begynne og montere

har sikker glemt noe men bare spør så skal jeg svare.(har kvitteringer på alt ned til muttere.fra komplett.no ;)

Lenke til kommentar
Hei folkens!

Jeg trenger ny PC, og vurderer å investere i nye Imac når den kommer til landet. Men før jeg går til det skrittet, så tenkte jeg å sjekke hva selvbyggmarkedet kan by på til omtrent samme pris, altså rundt 12000 kr. Jeg har tre kriterier når det gjelder ny maskin, og de er i prioritert rekkefølge:

 

1. Stillhet. Jeg er fullstendig allergisk mot viftestøy etc, så en ny PC må være dørgende stille.

2. Design. Utstyret må se godt ut. Det bør være slankt og stilig, og ta seg godt ut i en liten, moderne leilighet. :)

3. Ytelse. Når punkt 1 og 2 er oppfylt, må den yte så godt som mulig. Det bør være mulig å spille de nyeste spillene på en anstendig måte.

 

Gitt disse rammene, så har jeg begynt å jobbe på en liste med hva jeg behøver. Jeg håper det er noen kunnskapsrike sjeler her som kan komme med innspill og forslag til de ulike punktene. Fyr løs!

 

 

1. Skjerm:

Samsung 20" LCD Syncmaster 206BW

 

2. Kabinett:

Thermaltake Kandalf Sort

 

3. Strømforsyning:

 

4. Hovedkort:

 

5. Prosessor:

Intel Core 2 Quad Q6700

 

6. Minne:

Min 2GB men hvilken type?

 

7. Grafikkort:

 

8. Harddisk:

Trenger ikke være så fryktelig stor, bare den er stille.

 

9. DVD-brenner:

Lavt støynivå.

 

10. Kjøling/vifter:

Stillhet er gull. :)

 

11. Nettverkskort:

 

12. Operativsystem:

En eller annen OEM Windows Vista-versjon

 

13. Tastatur

 

14. Kabler

 

15. Andre ting?

 

 

hei, mulig jeg skal selge min maskin er ikke helt sikker enda tenkte og kjøpe no ny hardware ettehvert.

 

ga over 20 tusen for alt har kvitt for allt sammen..

 

kjøpte den for ja sånn ca 7mnd-1år siden er ikke helt sikker..har demontert alt og lurer på oppdatering av hardware så fort lomeboka sier ja.

 

er 680 watt strømforsyning men led lys(rødt blåt grønnt)

CPU:e6850 3.0Ghz 4 Mb catche standar(1333Mhz) (klarer fint 4Ghz med godt kaldt vann har tester på forumet som bevis)

ASUS 8800 GTX 620Mb skjermkort

2g corsair XMS3 platinum series ddr3 1066Mhz

ASUS P5K3 Delux med innebygd trådløs 1333Mhz(anntene følger med)

2 hardisker på 290 og 220 Gb.

2stk delta vifter 320kubikk cm

pluss 4 vanlige vifter

Vannkjøling (uten slanger) pumpe 1200liter i timen radiator med fester til 2 stor vifter på hver side.

harman kardon anlegg kan følge med ny pris 1500kr(trykker jævelig bra)

 

vannkjøling er meget stille( så lenge du ikke skrur DELTA viftene på Fult!!!

følger foresten med DEN KRAFTIGSTE VIFTESTYRINGEN som er på det norske markedet..tåler fint 4 delta vifter på full guffe 24/7..det skal du jaggu leite lenge etter.

 

så her kan du kun kjøpe noen slanger og begynne og montere

har sikker glemt noe men bare spør så skal jeg svare.(har kvitteringer på alt ned til muttere.fra komplett.no ;)

edit har et kabinet som kan følge med pluss en meget bra kjøle blokk til CPU`N

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar

For å gjøre spørsmålet litt enklere: Hva er grunnen til at jeg IKKE burde velge iMac? Den eneste store ulempen jeg ser ved det, er at det ikke er noen mulighet til å oppgradere den etterhvert. Hva synes folk ellers her om denne specen til 11000 kr: Apple Store iMac.

 

20' skjerm

2,66 GHz Intel Core 2 Duo

2 GB hukommelse

320 GB harddisk1

8x to-lags SuperDrive-stasjon

ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

Endret av Fusheeker
Lenke til kommentar
For å gjøre spørsmålet litt enklere: Hva er grunnen til at jeg IKKE burde velge iMac? Den eneste store ulempen jeg ser ved det, er at det ikke er noen mulighet til å oppgradere den etterhvert. Hva synes folk ellers her om denne specen til 11000 kr: Apple Store iMac.

 

20' skjerm

2,66 GHz Intel Core 2 Duo

2 GB hukommelse

320 GB harddisk1

8x to-lags SuperDrive-stasjon

ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB

 

 

Sammen ligne https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69986. :whistle:

 

 

pluss tusenlapp til OS

 

 

edit: kjøp denne skjermen link

 

Vis du først skal ha "wide" koster det ikke så mye mer for "22 eller "24

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...