Gå til innhold

PC til spill og HD-filmer, maks 7000


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da var tiden for ny pc kommet, og jeg trenger (igjen) hjelp til å sette opp systemet.

Jeg spiller ikke så forferdelig mye, men er greit med litt ytelse hvis det skulle

dukke opp noe spesielt. Jeg ser mye film, og spesielt HD-filmer. Ellers har jeg aller helst lyst på Windows XP, da jeg har kun dårlige erfaringer med Vista på min bærbare.

 

Vet ikke om jeg skal kjøpe ferdigbygget pc, eller om jeg skal bygge selv.

Har aldri bygget en pc før, og vet ikke om jeg skal ta sjansen på det heller.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Da var tiden for ny pc kommet, og jeg trenger (igjen) hjelp til å sette opp systemet.

Jeg spiller ikke så forferdelig mye, men er greit med litt ytelse hvis det skulle

dukke opp noe spesielt. Jeg ser mye film, og spesielt HD-filmer. Ellers har jeg aller helst lyst på Windows XP, da jeg har kun dårlige erfaringer med Vista på min bærbare.

 

Vet ikke om jeg skal kjøpe ferdigbygget pc, eller om jeg skal bygge selv.

Har aldri bygget en pc før, og vet ikke om jeg skal ta sjansen på det heller.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

kanskje denne

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159

3870 har UVD 2.0 og vil dekode blu-ray i maskinvare! :)

bygging av pc er ikke så vanskelig, er omtrent som lego

http://www.techpowerup.com/articles/other/144 <- litt utdatert men du får veffal basics :p

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Nå skal det sies at jeg aldri har vært verken ATI eller AMD fan, og man kan vel heller ikke påstå at det er de som gir mest for pengene nå om dagen (nå har ikke jeg fulgt med på et år, men av det lille jeg har lest, er det mitt inntrykk).

 

Angående bygging så jeg at netshop kan bygge pcen din for 370 kr, og kanskje jeg skal benytte meg av det tilbudet, eller hva synes dere?

Lenke til kommentar
Men etter hva jeg har sett så får du enda bedre ytelse med Intel GF for en litt høyere pris. Men som sagt er ikke dette mitt sterkeste felt, og jeg hadde derfor satt stor pris på om noen kunne satt opp et system til meg eller kommet med flere anbefalinger... :)

hva trenger du?

trenger du skjerm, tastatur og mus også?

hva spill skal du spille, vis Counter-Strike, og World of warcraft så trenger du alså ikke super system som Intel Q6600, nvidia geforce 8800 GX2 osv

Endret av wiak
Lenke til kommentar

noe sån her kanskje

http://img.techpowerup.org/080428/Capture022.jpg

veldig mye for pengene!, 4GB minne, 500GB HD, radeon 3870, firekjerne cpu

mulighet for ekstra grafikk kort senere

vis ikke kan du jo ta GA-MA790X-DS4 eller GA-MA78GM-S2H så blir den ca 400 kr billigere

 

glemte dvd brenner så her kommer mitt siste oppsett, tok vekk 790FX hket og bytta til 790X hovedkort

http://img.techpowerup.org/080428/Capture023864.jpg

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Det der så meget interessant ut! Eneste er vel om jeg har bruk for

en 4-kjerners CPU da jeg spiller relativt lite, og ikke bruker noen tunge redigeringsprogrammer. Men ellers frister 4 gig RAM og 64-bits Windows. Men er det ikke en del problemer når det gjelder 64-bits?

nope vis ikke du bruker 20 års gammel printer eller program da

og ja vis du ikke spiller så mye kan du jo velge X2 5000+ Black Edition og en Zalman CNPS9500 vifte

osv ;)

Lenke til kommentar
Det der så meget interessant ut! Eneste er vel om jeg har bruk for

en 4-kjerners CPU da jeg spiller relativt lite, og ikke bruker noen tunge redigeringsprogrammer. Men ellers frister 4 gig RAM og 64-bits Windows. Men er det ikke en del problemer når det gjelder 64-bits?

 

 

du klager på vista hører jeg!!! :mad:

men masser om 64bit xp blir så oppgitt på all denna klaginga på vista har hatt rtm og rce versjonen i snart 2år og må si at vista er mye bedere en det gamle skrapet av xp :w00t: ..

alle syter over vista men ingen tenker på at xp fikk MYE mer pes når det ble lansert i forhold til vista. :mad:

samme leksa på nytt igjen,,

gleder meg til og sitte og GRISE LE AV XP FANS OM ET ÅRS TID.hehe tenker pipa for en annen låt da ja..pokkers idioter!! hele gjengen jævela byråkrater :ph34r::mad::thumbdown:

 

EDIT:er mye mulig at denna posten ble postet feil..hehe

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar

har ikke hatt noe problem med vista 64-bit eller xp 64-bit

64-bit er fremtiden, og ja folk som har problem med 64-bit windows bruker alt for gamle og programer som bruker 16-bit kode og 32-bit drivere

 

Vista SP1 funker kjempe bra

og ja vis man skal ha mere en 3.25GB minne MÅ man gå 64-bit OS

 

ChristianHA, den handlevognen funker ikke, du må krysse av for Lesbar for alle og post linken

 

de tilbake meldingene hos komplett er ganske gamle

og ja vis du går 64-bit, MÅ man sjekke om du har drivere til skrivere, scannere, osv, sjekke med produsenten, er ikke microsoft sin feil at folk har kjøpt en skriver fra en produsent som ikke _GIDDER_ å lage 64-bit drivere

 

Vista 64-bit her har mye bedre driver støtte en XP 64-bit

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...