Gå til innhold

Eksisterer dette hovedkortet?


Zephh

Anbefalte innlegg

Har sett på Gigabyte sitt GA-8INXP kort og det virker meget bra.

Det eneste jeg i tillegg ønsker er firewire...

Eksisterer dette:

 

Socket 478 P4 med HT

Minnestøtte: Dual DDR 333/PC3200

AGP x8

Gigabit Ethernet

Raidkontroller (0 og 1)

2x Seriell ATA

2x UDMA ATA 133/100/66

2x UDMA ATA 100/66

2x USB 2.0

Firewire IEEE 1394

 

Asus sitt P4G8X har jo firewire men støtter jo selvfølgelig ikke DDR 333/PC3200...

 

Kan tydeligvis ikke få "alt" enda...sukk

eller kan en det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du ih8myself?

Om du venter 2 måneder får du ett "state of the art"-kort for 2 store lapper med støtte for alt man trenger støtte for. Klart at hvis man venter noen måneder vil man alltid få noe nyere og bedre, men jeg tror hk-markedet stagnerer litt etter de nye p4 chipsetene, frem til pci x/xpress og socket t.

Lenke til kommentar

Man kan alltid vente for å få noe bedre. Og skal man følge den tankegangen, så får man jo aldri kjøpt seg noe som helst... for det kommer jo noe bedre om 2-3 måneder uansett.

 

Videre så er det ikke alltid at nyeste versjon er noe å samle på. For det første koster det nyeste alltid mer enn det smaker. Langt fra sikkert at maskina blir noe særlig kjappere uansett... Bare se hvordan det gikk med Granite Bay. Selv med dual-ddr og andre ting, klarer det fremdeles ikke å ta gode gamle Intel 850E med RDRAM.

 

For det andre, så er det ikke alltid det betyr så mye om hovedkortet har støtte for en del nyere CPU'er eller ikke. Akkurat som det hele tiden kommer nyere og kjappere CPU'er, så kommer det hele tiden nyere og raskere versjoner av hovedkort og chipset også. Det har ofte lite for seg å bare kjøpe ny CPU... en oppgradering fra 3Ghz -> 4Ghz er bare en økning på 33% teoretisk, men til en heller bøs pris. Det er LENGE til en P4 4GHz blir billig ! ;) Det greieste er da ofte å heller moderere innkjøpene, men når man først bytter, så bytter man en del. For NY CPU på gammalt hk blir ikke optimalt...

Lenke til kommentar
Har sett på Gigabyte sitt GA-8INXP kort og det virker meget bra.  

 

Ja du er inne på en god tanke med Gigabyte :D

 

Hadde jeg skulle kjøpe nytt MB i dag ville jeg gått for mitt eget MB 8IHXP (se sign) eller Asus P4T533-C. Ingen vits i å spare de usle kr. for å få det som er nest best :smile:

 

Asus støtter 32bit. RDRAM som skal være det ypperste som til nå er levert, men det klarer fremdeles ikke hamle opp med "The king Gigabyte 8IHXP" :woot:

 

http://www.tomshardware.com/mainboard/2002...4/i850e-24.html

 

RDRAM er fremdeles konge og har vært det siden det kom.

 

Løp og kjøp :yes:

Lenke til kommentar

:o

 

 

m`K Skrevet: 05 Mar 2003 11:29    Tittel:  

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hvordan kan du få så høy score med radeon 9700 non-pro sw-547?  

Er det rambus rammen som plusser på el? =)

 

Ehh, skriveleif gitt. Har rettet det nu :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...