Gå til innhold

Acer Aspire 5920G - generelt mye problemer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bare lurer på en liten ting her, er det generelt mye problemer eller feil på Acer Aspire 5920G?

Leser rundt omkring at 5720ZG har en del problemer med lading blant annet.

Så, er det noen som har hatt 5920G en stund som kan si litt om deres eventuelle problemer og/eller inntrykk av denne modellen?

 

 

Takk på forhånd!

 

PS: Dårlig skrevet, men sliter litt med å ordstille meg her :p

 

 

Vennlig hilsen H-H

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Kjøpte min Acer Aspire 5920G i begynnelsen av skoleåret.

Har ikke hatt noen negative opplevelser med denne PC en bortsett fra i begynnelsen.

Da var det noe feil med harddisken, kom masse ulyder fra den, men det ble fikset raskt og kostnadsfritt.

 

Så jeg vil anbefale denne maskinen.

Lenke til kommentar

I forhold til mengden maskiner som blir solgt (svært mye for pengene, og tilgjengelig hos mange butikker = mye solgt) så kan jeg ikke si at det er noe svært negativt å bemerke på denne eller Acer maskiner generelt.

 

Enkelte har klaget på skurring i lyd, ny BIOS + lydkort drivere har fikset dette.

 

Acer eETT-ELLER-ANNET programmene kan være trøblete, men det har ingenting med maskinvaren å gjøre. Jeg anbefaler å slå av så mange av disse programmene som mulig.

 

Ellers er dette maskiner med meget bra spesifikasjoner i forhold til pris.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Kommer sannsynligvis til å instalere en clean Vista om det viser seg at alle de Acer programmene er dårlige og unødvendige :)

 

Noen som har erfaringer på servicen til Acer? Er den jevnt over snittet?

 

Nå spør jeg mye her, men håper jeg ikke er til bry ^^

 

Vennlig hilsen Marius B

Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Kommer sannsynligvis til å instalere en clean Vista om det viser seg at alle de Acer programmene er dårlige og unødvendige :)

 

Noen som har erfaringer på servicen til Acer? Er den jevnt over snittet?

 

Nå spør jeg mye her, men håper jeg ikke er til bry ^^

 

Vennlig hilsen Marius B

Som sagt fungerte servicen utmerket når jeg fikk feil på harddisken min.

Ikke noe negatibt å komme med fra min side. :yes:

Lenke til kommentar

Har bare hatt problemer med Acer siden starten, og alle jeg vet av som har hatt Acer har også hatt problemer. Servicen rett og slett stinker, dette står også på wikipedia.

Jeg siterer:

Acer has been the subject of lawsuits, notably from its rival, Hewlett-Packard. According to the lawsuit, Acer was infringing numerous technological patents, including power management in notebooks.[9]

 

Acer has also been subject to numerous complaints about its customer service department; the website AvoidAcer.com, for example, notes various complaints, including those from the site's owner, as well as the patent infringement lawsuits; the site also encourages disappointed Acer buyers to contact company management and report grievances to the BBB. [10]

 

Problemer som jeg har:

*Skjermen blir svart under spilling, får en melding om at jeg må oppdatere skjermkortdriverne, dette skjedde med standard driver, den nyeste driveren og til og med etter at jeg installerte Acer sin driver...

Dessuten lagger spill mer enn min dimension E521 med 7300 LE kort... I tillegg bråker den mer enn Dimension E521 og. (Og E521 er en stasjonær, så det sier litt)

 

Dette er da det mest irriterende problemet. Har også hatt en del windows movie player feil, hvilemodus feil, DVD-rom feil, og helt uten videre kan PCn bare fryse.

 

Andre jeg kjenner som har Acer har erfart at den overoppheter og rett og slett bare slår seg av. Reformaterte nylig (De sendte ikke med Vista CD, så måtte bruke Acer eRecovery ett-eller-annet noe som gjør at D-disken ikke blir reformatert) og jeg har fortsatt samme problemer.

 

Konklusjonen er: Acer er noe dritt, kvaliteten er dårlig og support er enda dårligere. Eneste fordelen er at prisen var nogenlunde rimelig...

Lenke til kommentar
Uffda, hadde håpet på å slippe tilbakemeldinger som det der da :ermm:

 

Er det 5920G du har har da?

 

 

Da får jeg vurdere noen andre maskiner enn Acer sine.

Kommer til å lage en tråd rett etter helgen tror jeg, om kjøpet av ny laptop.

 

Les en av de femhundreogørten trådene først, er omtrent 2 av det slaget hver dag :p

Lenke til kommentar
Uffda, hadde håpet på å slippe tilbakemeldinger som det der da :ermm:

 

Er det 5920G du har har da?

 

 

Da får jeg vurdere noen andre maskiner enn Acer sine.

Kommer til å lage en tråd rett etter helgen tror jeg, om kjøpet av ny laptop.

 

Ja det er Aspire 5920G jeg har. Og tro meg, jeg overvurderer ikke når jeg sier at alle jeg kjenner med Acer PC har problemer med dem.

 

Var jeg deg ville jeg ha valgt Dell, de har et mye bredere teste-team når de utvikler nye PCer, derfor er de ofte mer stabile og stillere. (Det er det jeg har fått inntrykk om ihvertfall)

I tillegg så kjøper man PCen rett fra Dell sin hjemmeside, slik at du ikke må kontakte for eksempel multicom i tillegg til Acer.

 

Hadde problemer med en gammel desktop Dell PC en gang, ringte og sa ifra om at det var feil på den, dagen etter var de hjemme hos meg og fikset PCn personlig. DET er service det.

Lenke til kommentar

Hmm, ja.

 

Det er bare Inspiron 1525 som ligger i min prisklasse, men den pcen har altfor dårlig skjermkort.

Man har jo XPS 1530 og, men synes den er litt i dyreste laget.

Kan jo også vurdere HP sine bærbare, men er litt i tvil siden en kamerat for har hatt pcen inn og ut av reperasjon 3-4ganger.

Har også tittet en del på Dell Vostro 1500/1510, men da må jeg kjøpe den som bedrift, og det kan bli problematisk for meg.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Kupongkode til hvem modell?

 

 

EDIT: Når jeg tenker meg om så tror jeg du mener XPS 1530 ;)

 

EDIT2: Ser nå at det ordentlig gode tilbud på XPS 1530, hvis jeg får tak i en kupongkode på 15% til XPS 1530 da slår jeg til!

 

EDIT3: Nå blir det mange EDIT's her, men jeg bare lurer på. Hvor får jeg eventuelt tak i rabatt kuponger på 15%?

Endret av Head-Hunter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...