Gå til innhold

Objektiv for motorsport - ønsker tips


Anbefalte innlegg

Trenger et tele zoom objektiv til å ta bilder av motorsport, også i mørket.

 

Hva bør jeg gå for? Er litt grønn... skal med fordel også brukes til andre "allround" oppgaver hvor en trenger tele. Tenker 70-200mm og pris under 10.000 helst.

 

Hva med denne? Bør jeg ha f/2.8 da jeg skal bruke det i mørket?

Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM

 

Andre forslag?

Endret av Badroad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 70-200mm f/2.8L uten IS og kan varmt anbefale den. Kjøpte den primert til actionbilder slik som motosport (har ikke fått prøvd den til det enda) og flybilder, men også en allround teleobjektiv slik som du beskriver.

 

Sigma har en 70-200mm f/2.8 som du burde sjekke ut. Vær obs på at det finnes en gammel og en ny utgave av den modellen.

Lenke til kommentar
I mørket? Hvor mørkt? Mulig en kraftig blits er bedre?

 

Jeg ville heller hatt f/2.8 uten IS enn f/4 med IS...

 

 

I mørket ja...skal på 24timers løp og da er det ganske svart. Tanken på IS var at det er tungvinnt å drasse med seg stativ til utlandet og rundt i skogen.

Lenke til kommentar
IS hjelper deg ikke fryse et motiv som er i farta, kun hjelper deg ta bilde av noe som står stille.

 

Men har du råd så er jo f/2.8 IS fett ;)

 

Hvis taket er på 10.000 blir det vanskelig å presse f/2.8 IS under det, man får vel brukte for overkant av 10 000 på bruktmarkedet på foto.no.

Ellers så blir det i overkant av 10 000,- for et f/2.8 IS fra USA.

Lenke til kommentar

Har ikke tid til å bestille fra Usa og jeg trenger så mye annet utstyr så jeg får holde meg under 10 tror jeg ;)

 

Hva skal jeg velge av Canon og Sigma da? Regner med det er rett objektiver jeg har funner frem her nå?

 

- Canon EF 70-200mm f/2.8L USM

 

- Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro II HSM C

Lenke til kommentar
Ok, det gikk jo veldig raskt. Det blir ikke liggende i tollen lenge?

Sender de pr post, så er det umulig å forutsi tiden Posten i Norge bruker på tolldeklareringen. Dette varierer mye.

Får du pakken med DHL eller UPS har du den i hus nesten like fort som om den var sendt innenriks fra Norge.

 

Det er ikke toll på optisk utstyr.

Alle slike toll og avgifter behandles av Toll og Avgiftsdirektoratet ved Tollvesnet.

Derfor kalles det vanligvis fortolling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...