Gå til innhold

reise til usa med kriminelt rulleblad.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på hvem som overdriver eller underdriver, men fikk et tilbakesvar fra UD kontoret hos lokalt politistjasjon som har erfaring med mitt lignende spørsmål mange ganger tidligere om at jeg kunne krysse på nei selv om jeg har blitt fratatt førekortet for 2 år siden og mente at jeg da var klar til å reise.

 

Edit: Fikk også tilbakesvar at de på flyplassen ikke har tilgang til databaser i norge, men hvis det oppsto problemer så var det bare å ringe til UD kontoret eller politistasjonen for å bekrefte eller godkjenne hva som var rett eller galt.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

For tre år siden da jeg fremdeles var 17 år, ble jeg på et utested tatt med ID-en til ei venninne av meg. De anmeldte det til politiet, jeg fikk brev i posten av politet. Etter å ha avgitt forklaring i brevet, fikk jeg til svar at saken var henlagt.

Betyr dette at jeg ikke har noe skrevet opp (på vandelsattest) ? Eller fører de opp slike ting også?

Jeg skal reise til USA om tre måneder, og lurer på om det holder med en ESTA-søknad?

Må jeg svare JA om jeg har utført noe kriminelt? Har ikke lyst til å ende opp med å ikke få komme inn i landet.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Hei!

For tre år siden da jeg fremdeles var 17 år, ble jeg på et utested tatt med ID-en til ei venninne av meg. De anmeldte det til politiet, jeg fikk brev i posten av politet. Etter å ha avgitt forklaring i brevet, fikk jeg til svar at saken var henlagt.

Betyr dette at jeg ikke har noe skrevet opp (på vandelsattest) ? Eller fører de opp slike ting også?

Jeg skal reise til USA om tre måneder, og lurer på om det holder med en ESTA-søknad?

Må jeg svare JA om jeg har utført noe kriminelt? Har ikke lyst til å ende opp med å ikke få komme inn i landet.

 

På forhånd takk!

 

Hør med lokalt politistasjon om det blir noe problemer for deg å reise til USA, blir det bekreftet at du kan reise uten problemer ville jeg notert et tlfnr som du kan nå stasjonen på i tilfelle du får problemer på flyplassen.

Lenke til kommentar
en kamerat har masse på rulle bladet. vi reiste over for 3 år siden. Han krysset NO på alt. Og dette gikk kjempe greit. Ingen problem. ;)

 

MEN.. du kan jo være uheldig..

 

Han er dermed ikke bare kriminell i Norge, men også i USA, hvor han har oppgitt falske opplysninger til myndighetene, og deretter signert sin ære på det.

 

 

Jo men hva så?? jeg har selv rulleblad for ganske alvorlige ting. Jeg reiste til USA i fjor sommer og krysset av på NO på alt.... Det er ingen som sitter å sjekker om alle opplysnongene stemmer. Dersom du får trøbbel med politiet mens du er i usa er det en annen sak, men hvem drar til usa for å havne i bråk?

Lenke til kommentar

OK

 

"B) Har du noen gang blitt arrestert eller dømt for en kriminell handling som involverte moralsk forfall eller en kriminell handling relatert til narkotiske midler; eller har du blitt arrestert eller dømt for to eller flere tilfeller hvor den samlede fengslingstiden utgjorde 5 år eller flere; eller har du noen gang solgt narkotiske stoffer; eller søker du om innreisetillatelse for å involveres i kriminell eller umoralske aktiviteter?"

 

Har tenkt å høre på politistasjonen ang. dette spm, men å ha en sak henlagt vil jo si at man ikke er dømt for noe?

Det vil vel være feil å svare JA her i min situasjon?

Lenke til kommentar
en kamerat har masse på rulle bladet. vi reiste over for 3 år siden. Han krysset NO på alt. Og dette gikk kjempe greit. Ingen problem. ;)

 

MEN.. du kan jo være uheldig..

 

Han er dermed ikke bare kriminell i Norge, men også i USA, hvor han har oppgitt falske opplysninger til myndighetene, og deretter signert sin ære på det.

 

 

Jo men hva så?? jeg har selv rulleblad for ganske alvorlige ting. Jeg reiste til USA i fjor sommer og krysset av på NO på alt.... Det er ingen som sitter å sjekker om alle opplysnongene stemmer. Dersom du får trøbbel med politiet mens du er i usa er det en annen sak, men hvem drar til usa for å havne i bråk?

Jeg jobber daglig med mange reisende til USA. Å lyve skriftlig slik er en federal offense, som kan straffes med opptil flere år i fengsel, om du er riktig uheldig.

 

Hvis ud har "mye på rullebladet" bør du søke visum, om ikke annet for å ikke få tilføyet enda mer på rullebladet - og eventuell en deportisak fra Statene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om det å bli tatt for offentlig drikking, urinere offentlig eller unnlate å følge et pålegg fra politiet kan bryte moral tuplitude?

 

Jeg er ikke tatt for mer en 1 av de, men alle de tre som er vanlige ting å få på byen i fylla finner jeg ikke under moral tuplitude

Lenke til kommentar
Noen som vet om det å bli tatt for offentlig drikking, urinere offentlig eller unnlate å følge et pålegg fra politiet kan bryte moral tuplitude?

 

Jeg er ikke tatt for mer en 1 av de, men alle de tre som er vanlige ting å få på byen i fylla finner jeg ikke under moral tuplitude

 

Jeg mistet førerkortet for fartkjøring, gikk og spurte hos politistasjonen og de sa dette ikke var noe problem, så jeg krysset nei på alt og nå er jeg i Houston Texas. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det å bli tatt for offentlig drikking, urinere offentlig eller unnlate å følge et pålegg fra politiet kan bryte moral tuplitude?

 

Jeg er ikke tatt for mer en 1 av de, men alle de tre som er vanlige ting å få på byen i fylla finner jeg ikke under moral tuplitude

Det kommer ann på hvilken straff du får. Forenklet forelegg kommer ikke på rullebladet

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Virker som det er mye lurt som blir sagt her så jeg spør om deres mening i min sak. I 2007 ble jeg dømt for legemsfornærmelse og jeg fikk delt dom, 2 uker i fengsel pluss 1 mnd betinget fengsel. Jeg sonet i Trøgstad fengsel i januar 2009.

 

Akkurat nå driver jeg å søker jobb og har funnet den perfekte jobben for meg, men den krever litt reising, og da også til USA.

 

Jeg forstår at jeg må søke visum, men jeg har ingen reise til USA planlagt. Det er så utrolig trist å la en sånn sjanse gå, men jeg er ganske sikker på at dersom jeg sier at jeg ikke har muligheten å reise til USA pga. dette så vil jeg mest sans. ikke få jobben.

 

Det er også det eneste "kriminelle" jeg har gjort, jeg er slett ingen kjeltring og dommen var ufortjent, men dømt er dømt

 

Etter å ha kontaktet Ambassaden fortalte de at de ikke kan ta stilling til dette før jeg genuint søker om Visum. Problemet er bare at jeg vet at jeg en gang i fremtiden kommer til å trenge det, men jeg trenger det ikke nå.

 

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har søkt om jobb på den norske paviljongen og fått den (DISNEY)

 

Har ingenting på rullebladet...

 

I går ble jeg tatt i fartskontroll, 73 km/t i 60-sonen. Fikk prikk på førerkortet og 2900 i bot.

 

Er vel ikke noe problem å reise på ferie til USA kanskje, men jeg skal jo tross alt søke om visum på et år! Kommer boten til å gjøre det umulig/vanskelig??

 

HJELP! Jeg er så redd det skal ødelegge alt!!!

Lenke til kommentar

Har fått jobb i USA, skal jobbe i den norske paviljongen på Epcot (Disney) i et år. Har fylt ut DS 156 skjemaet og skal på ambassaden om 1 mnd. Har ingenting på rullebladet.

MEN; igår ble jeg tatt i fartskontroll, 73km/t i 60-sonen, fikk en prikk på førerkorten og 2900 i bot :( Kan dette gjøre det vanskelig/umulig å få visum? Jeg skal jo ikke bare på ferie, men jobbe der i ETT ÅR!!! Hjelp! Jeg er så redd for at alt skal bli ødelagt nå!!! Jeg skal reise om 1,5 mnd!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...