Gå til innhold

|HASTER!| Dualboot - Klarer ikke å starte vista


Anbefalte innlegg

Har en skolePC med Windows Vista på. Leste en artikkel her på forumet om Dualboot. Artikkelen hadde mange sider med guider til Vista + Ubuntu, XP + Ubuntu, Vista + XP osv.

Irriterende nok finner jeg ikke igjen denne guiden så jeg kan lese den ferdig!

 

Ihvertfall:

 

Jeg lagde en partisjon på 10GB og installerte Windows XP pro på den. Så støtte jeg på noen irriterende problemer.

  • Ved oppstart får jeg valg mellom Windows XP og "Recovery console" - IKKE VISTA (Dette kommer jeg til å få trøbbel med på skolen i morra :( ) Men jeg veit at Vista er installert. Sjekket partisjonen.
  • Inne i Windows XP har jeg ingen drivere installert. Jeg tenkte derfor å kjøre Windows Update for å installere driverne jeg trengte. Altså fant jeg ut at jeg heller ikke hadde driverne til nettverkskortet! Derfor kom jeg meg ikke på internett, og kan ikke få tak i noen drivere!!! OND SIRKEL

Nå sitter jeg fast i Windows XP uten noen programmer, uten internett og skal på skolen i morra. Går i tillegg på Media & Kommunikasjon, så jeg bruker PCen hele dagen!!!

Så hvis noen kan hjelpe meg med dette i kveld/natt hadde det vært supert!

 

HASTER!!!

Endret av dahwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel du går jo på skolen for å lære og nå har du lært å ikke drive med praktiske ting før du har teorien innabors.

Dual boot XP-Vista.

Legg inn Xp først, så legger du inn Vista.

Det du har prøvd på er å legge inn XP etter at vista er inne og medfører mye tullarbeid...

Lenke til kommentar
For en idiotisk link! Problemet er at jeg ikke klarer å starte Vista, og løsningen deres er basert på at jeg kjører Vista!

Pluss at ingen av filene de sikter til med CMDen faktisk finnes!

 

Helps! :(

 

Hmm..trudde den linken var svaret på spørsmålet ditt jeg. :hmm: må lese den linken en gang til

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar

Ja. Men nå fikset jeg ett av problemene (Skulket skolen -.-' ) ved å finne igjen Vista CDen, boote fra den og velge startup fix - dermed starter jeg nå vista. Dermed lastet jeg ned easyBDC og har nå fixed dualboot.

 

Problemet er nå at jeg ikke får gjort noe i windows XP. Programmer og spill starter ikke pga manglende skjermkort driver, jeg får ikke lastet dem ned pga manglende nettverkskort driver osv.

 

Så jeg lurte på - kan jeg finne ut navnet på nettverkskortet mitt, finne driveren mens jeg kjører vista og installere den i XP?

 

I tilfelle - åssen finner jeg en manuell installerbar driver til nettverkskortet mitt? o,O

Lenke til kommentar
Ja. Men nå fikset jeg ett av problemene (Skulket skolen -.-' ) ved å finne igjen Vista CDen, boote fra den og velge startup fix - dermed starter jeg nå vista. Dermed lastet jeg ned easyBDC og har nå fixed dualboot.

 

Problemet er nå at jeg ikke får gjort noe i windows XP. Programmer og spill starter ikke pga manglende skjermkort driver, jeg får ikke lastet dem ned pga manglende nettverkskort driver osv.

 

Så jeg lurte på - kan jeg finne ut navnet på nettverkskortet mitt, finne driveren mens jeg kjører vista og installere den i XP?

 

I tilfelle - åssen finner jeg en manuell installerbar driver til nettverkskortet mitt? o,O

 

kan du ikke bare gå på enhetsbehandling a?? står der.

Lenke til kommentar

Fant til slutt en driver som fikk meg på internett :) Men jeg trodde at da ville windows update installere driverne til lydkort, skjermkort osv. men det gjorde det ikke.

Det eneste jeg står igjen med da er dette

ukjente_drivere.png

 

Åssen installerer jeg driverne til de der? o,O

har prøvd høyreklikk -> update driver men til ingen nytte.

 

Noen som veit hva jeg må gjøre?

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...