Gå til innhold

Acer aspire 5920g for varm!


Druingz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk en Acer aspire 5920g til jul. Når eg spiller på den blir den veldig varm, og til slutt begynner alt å hakke og gå tregt. Eg har prøvd å heve pcen så den får bedre kjøling det hjelper litt men vist det er litt for varmt i romet begynner den å hakke osv.

 

Denne pcen har luft intaket på undersida og den varme lufta som kommer ut er rett ved siden av intaket, som gjør at den tar in luft som allerede er varm.

 

Noen som veit om noen programmer eg kan bruke for å kjøre viftene på en høgere hastighet eller andre måter eg kan få pcen til å kjøle seg ned beidre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger meg på denne. Har selv en AcerTravelmate som skrur seg av, mest sannsynlig pga. varme under spilling og nå sist mens jeg så på film. Har sett litt på div. kjølematter for bærbare. Bla. denne selv om jeg synes den var litt dyr, spesielt når jeg ikke er 100% sikker på at det er et varmeproblem.

 

Er det noe sted jeg kan få testa en sånn og evt. returnert den dersom den ikke hjelper? Angrerett gjelder vel ikke når varen er åpnet. :p

Lenke til kommentar

Det er jeg ikke sikker på, men har lest en del reviews her og jeg har ikke sett at det har vært noe problem. Den der skal i alle fall passe fint til en 14-15". Mulig du må ha større om det er 17" du har.

 

 

edit: Støvsugde akkurat pcens luftinntak og nå ble den adskillig kjøligere. Skal nok åpne den opp for en skikkelig vårrengjøring etterhvert.

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Det er jeg ikke sikker på, men har lest en del reviews her og jeg har ikke sett at det har vært noe problem. Den der skal i alle fall passe fint til en 14-15". Mulig du må ha større om det er 17" du har.

 

 

edit: Støvsugde akkurat pcens luftinntak og nå ble den adskillig kjøligere. Skal nok åpne den opp for en skikkelig vårrengjøring etterhvert.

 

Eg støvesugde luftintaket på min pc også. Virka som den holder seg litt kjøligere no. Vist eg skulle opne den opp ville vell en eventuell garanti forsvinne?

 

Tror kanskje eg må investere i en kjølematte alikevell :p

 

Forresten; peiling på hvor eg kan finne en temeratur måler som måler tempen på cpu'en? Søkte litt rundt men fant liksom ingenting.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette høres kjent ut :p sånn VAR datan (acer aspire 7520g) min core var stabil 80-85 grader

men etter Bios updates og tømt vifta for støv (av folka på euronics) så lå den nede på 50-55 grader så gå på acer.com og last ned bios updates til datan din :p (NB!!!!: HVIS du velger feil bios så KAN data gå til helvete :)

Lenke til kommentar
Dette høres kjent ut :p sånn VAR datan (acer aspire 7520g) min core var stabil 80-85 grader

men etter Bios updates og tømt vifta for støv (av folka på euronics) så lå den nede på 50-55 grader så gå på acer.com og last ned bios updates til datan din :p (NB!!!!: HVIS du velger feil bios så KAN data gå til helvete :)

 

 

eg får prøve det :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...