Gå til innhold

MIST 500W Rev 3 vs. Corsair HX520W?


Anbefalte innlegg

Har nå byttet til en Corsair HX620W og den er noe mer stillegående en MIST'en.

 

Godt å høre :)

 

Jeg har selv HX520W i min htpc, som for nå ligger i deler på hylla under stuebordet, eneste jeg hører fra den er faktisk disken, og av og til litt vibrasjon fra cpuvifta...

 

 

DSC_5665_web.sized.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De Thermaltake Toughpower PSU´ene jeg har sett har hatt Samxon kondensatorer med 105c maks rating, mulig det er noen gamle serier med dårligere kondesatorer.

 

Ok, den jeg så hadde Hitachi 85C på primærsiden og Samxon 85C på sekundær, men da er det godt mulig de har endret det senere.

 

Bruker seriøst MIST noname kondensatorer i sine nyere psuer? Litt useriøst kanskje? Jeg kjøper ikke PSU uten å vite hva slags kondensatorer det står i, og hvor høy temperatur de tåler.

 

Når det gjelder Mist og noname-kondensatorene, så var det en bruker her på forumet som åpnet sin 500W rev.3 og fant disse. På den annen side så antas det at MIST 1000W kun bruker Teapo (500/600W bruker disse på primærsiden, Noname på sekundærsiden).Teapo er etter sigende helt OK til bruk i strømforsyninger.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opererte en TT 750W her nå, det er Samxon 105c på sekundær og Hitachi 85c på primær, det er et greit oppsett, primærtrinnet blir aldri så varmt som sekundærtrinnet, såvidt jeg kan se er nyere Thermaltake Toughpower CWT standard design med ei 140mm Yate Loon vifte - noe som i alle fall forteller meg at jeg velger TT foran MIST anyday.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...