Gå til innhold

KOSS Porta-Pro ødelagt - Hvilke rettigheter har jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg tvilar sterkt på at butikken vil ta inn settet. Det er jo snakk om sjølvforskyldt skade, som kun dekkes av ein eventuell forsikring, noko dei færraste har på sånt utstyr.

 

Om du har kunnskapen og utstyret til å lodde ledningen på igjen kan det gå bra, har sjølv gjort det ein gang. Skal du derimot kjøpe nytt kan du med fordel droppe Koss og heller kjøpe Sennheiser eller AKG, PortaPro har veldig mange sett som blir ubrukelege på grunn av dårleg kontakt i pluggen. Dei har heller ikkje så god lyd som populariteten skulle tilsei.

Lenke til kommentar

Ja, men du leverer det vel inn til butikken, ikkje direkte til Koss? Sjølvsagt, om butikken sender dei inn så kan det gå bra, men hadde eg jobba i butikk og fått eit sånt sett på disken hadde eg ikkje tatt det inn. Med mindre Koss har sagt at dei aksepterer sånne saker for å halde på kundane.

 

Men for all del, er jo ikkje noko i veien for å prøve, kan ikkje skade.

Lenke til kommentar

Utklipp fra Koss's hjemmeside.

 

 

 

Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet.

For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges.

 

Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt.

 

Garantien gjelder kun for privatpersoner.

 

Tura Scandinavia AB tilbyr en garanti for Koss hodetelefoner som er solgt gjennom våre godkjente forhandlere.

 

Garantien dekker:

• Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid

 

Garantien dekker IKKE:

• Frakt til/fra verksted

• Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk.

 

Herunder typiske feil som:

o Brukket bøyle

o Røket ledning

o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer

(for eksempel fjerning av hårstrå)

o Skifte av øreputer

o Sprengte elementer

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Min erfaring er at Koss har en meget fleksibel og bra livstidsgaranti. Når det gjelder lyden, så er det etter min mening ikke noe som slår PortaPro på lyd i samme prisklasse til bruk på MP3 spillere eller annet bærbart utstyr. Lettdrevne og lyd som er "farget" akkurat passe til populær-musikk. Om man skal sitte hjemme i stua og høre på ukomprimert musikk, så er selvfølgelig andre modeller fra Koss eller andre merker mye bedre.

En annen ting: Har ledningen røket så får man IKKE loddet den på igjen. Da må den i tilfelle ha røket rett av på loddepunktene uten noen for for annen skade. Lednigene er nemlig ikke fortinnet andre plasser enn på enden. Men spør du butikken eller importøren fint om de kan skaffe en ny ledning til veie, gjør de sikkert det. Da er det en enkel sak å fikse om du har loddebolt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Jeg kjøpte meg et nytt. Orket ikke å levere det gamle inn igjen.

Det nye ble defekt etter 9 måneder.

Prøvde å levere det inn uten kvittering.

Virket ikke.

 

Nå sitter jeg igjen med 2 defekte koss og beveger meg stille over til et annet merke.

Way to go, Koss!

 

Det er Koss sin feil at du ødelegger ett par hodetelefoner, og ikke tar vare på kvitteringen til det andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...