Gå til innhold

[Løst] 350D fremdeles et godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Beklager for off-topic, men bare kjapt spm: Støv på bildebrikken kommer vel inn gjennom objektivet/gjennom bajonettinfatningen? Var i alle fall det de sa til meg på JP..?

Kan like gjerne være støv som ligger igjen i kamerahuset etter produksjon. Mener å huske at dette er noe Canon selv også sier.

 

Mesteparten, om ikke alt, av resterende kommer nok inn pga. objektiv-skifte.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, nå er budsjettet nok en gang innskrenket en smule, nå pga. foreldre og deres restriksjoner. Men da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe 350D og bare ett ekstra objekiv, en grei normalzoom. Er da denne Sigma 18-50 2.8 det beste valget? (Til de som tenker at jeg trenger mer enn 50 mm når jeg bare skal ha det objektivet: Jeg har et 75-300 elns. som kan brukes, men det er ikke av de beste, så om du har et godt forslag angående en normalzoom som går lengre, kom gjerne med det.)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Tamron 17-50 eller Sigma 18-50. Heller klart mot Tamrons alternativ. Ellers bør du bite deg merke i Sutekhs utlegning om apostelzoom. Jeg har i løpet av 26 år aldri opplevd at forskjellen fra 50 til 70mm har hatt noen som helst betydning. Du skal ikke bevege deg langt fremover før du har samme utsnitt. Bakover er en helt annen sak. Står du med ryggen mot veggen, så står du med ryggen mot veggen. Selv har jeg alltid motorsag og pressluftbor i kamerabag-en til slikt, men noen foretrekker litt lettere fotobag. Derfor vil jeg oppfordre deg til å heller verdsette den siste millimeteren i videste ende, enn de 20 siste i lengste ende. De er nemlig mer verdifulle, fordi det vil være mer behov for dem. I praksis har du egentlig ikke behov for området fra 50 til 70mm. Først hvis vi snakker om 100mm eller lengre kan man snakke om viktig gevinst av lengre brennvidde.

Lenke til kommentar

Det virker som om 350D generelt er utsolgt, og ekspeditørene mener det er godt mulig at de ikke får inn nye. Kameraet rett over i rekken koster 4000-4500 har jeg sett. Men Japan Photo har også et tilbud på 30D til 5000. Hvordan er 400D med Tamron 17-50 2.8 kontra 30D med samme objektiv? Spesielt med tanke på å få så mye som mulig for pengene.

 

Edit: Og hvordan er 30D for en nybegynner?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...