Gå til innhold

Acquiring network address....


Anbefalte innlegg

Hei nå klikker jeg snart her. Har som regel ikke no problem med å fikse ting som har med WLAN å gjøre, men nå skjønner jeg ikke en dritt!

 

Har skaffet et D-Link Airplus DWL-G510 kort og prøver å koble til det trådløse nettverket her i huset. Signalstyrken er veldig god, og det er ikke no galt med ruteren på noe måte siden flere andre er koblet til nå (inkl laptopen jeg sitter på nå i samme rom som den stasjonære står). Problemet kommer idet jeg skal koble til, da stopper det opp når statusen er "Aquiring network address" og der står den i ca 1min til det kommer et utropstegn og meldingen "Limited or no connectivity".

 

Det virker litt som om WindowsXP overstyrer DLink programmet som følger med driverne, men kan ikke skjønne at det er noe problem. Har sett etter nye drivere på nettet, men

der får jeg bare opp:

DWL-G510 - High Speed 2.4GHz (802.11g) Wireless PCI Adapter

*** This is a discontinued product. ***

 

Noen som har peiling? Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay har funnet ut litt mer her...

Det er tydeligvis no merkelig med en gang jeg setter passord i ruteren. Med usikret nettverk kommer jeg inn med alle PC-er, men med kode blir den stående på "acquiring network address" og ender med "limited or no connectivity". Dette er helt fucka siden jeg aldri har hatt problemer med dette før.. Please noen hjelp!! Jeg er helt blank nå... :(

Lenke til kommentar
Hvilken type sikkerhet - WEP, WPA eller WPA2? Noen eldre nettverkskort har problemer med WPA2 f.eks. og noen takler ikke AES eller TKIP når du velger WPA...

Er ikke hjemme nå, men husker jeg rett bruker vi WEP (hexadesimal kode hvert fall). Men dette har jo altså fungert tidligere med samme nettverkskort, og da jeg prøvde å sette WPA kode i stedet fikk jeg beskjed om at nettverkskortet var konfigurert for WEP, ikke WPA. Ser ut som EspenTS har akkurat det samme problemet som meg, og vi trenger hjelp... :p

Lenke til kommentar

Min ruter bruker WPA-PSK, men det har virket perfekt i snart 2 år.....ingen endring på laptoppen...

 

Men det kan virke som problemet er Windows XP!!!

 

Har hatt 2 kamerater på besøk, en med laptop med XP, en med Vista på laptoppen, han med Vista kom inn uten problemer i det hele tatt, og har surfa perfekt heile helga. Fant en ting på D-Link sine sider om XP, som skulle være fiksa i SP2, og den haka som skulle fjernes i deres "guide" var fjerna, så har ingen peiling på ka som skjer.

 

-Espen

Lenke til kommentar

Test om du får til trådløst med siste Ubuntu, så kan du bruke den til surfing. Da er dere også helt trygge for virus og annen malware. Så kan du bruke XP til alt det andre. Med wubi er det ikke verre enn å installere et program. Last ned full installasjon CD (mye kjappere å bruke wubi fra den), så kan du teste før du installerer ved å kjøre rett fra CD. Du finner installsjon CD her:

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Endret av Del
Lenke til kommentar

Da har jeg faktisk ordnet problemet med litt hjelp av en jeg kjenner! Egentlig fant vi aldri helt ut hva problemet var, men det som skulle til var hvert fall å installere drivern på "riktig" måte. Det jeg hadde gjort først (altså det som ikke funket) var å installere gjennom å kjøre autorun på driver-CD-en og velge nettverksdrivern der. Det vi gjorde nå idag for å fikse det var å la windows søke etter drivern på CD-en gjennom "install driver wizard" saken som popper opp. Har ikke peiling hva som ble annerledes med dette her, men nå funker det hvert fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...