Gå til innhold

Hvilken mat bør disse fiskene få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lillesøsteren min har funnet tre småfisker nede ved et vann i nærheten av der vi bor. De er veldig små, ikke større enn lillefingeren til en 16-åring.

Noen som vet hva jeg bør fore dem med? Jeg har gitt litt havrekorn i tre dager, de lever ennå. Noen som vet om de har spist det, eller om hva man bør gi dem?

På forhånd, takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke fisker er dette da? Ferskvann eller saltvann? Akvariefisk?

Kjøp fiskemat du :p

De har også mygglarver i frysern på Zoo, mange fisker får det som ekstra snacks.

Skrevet

Dette er ferskvannsfisker, bare tre bittesmå! ;)

Det er ikke noe mat man kan finne rundt om? Hadde ikke tenkt å betale penger for det her.. Men må man så må man

Skrevet

Du må nok kjøpe skikkelig mat ja, ikke havregryn :p

Har du de i vanlig akvarie?

Det er veldig vanskelig å få de store. Surf på nettet og finn ut info om det å ha ferskavannsfisk i kar.

Skrevet

Mygglarver funker fint, kansje ikke akkurat sesong for det nå dog :/

Havregryn, pølsebrød osv er vel ikke akkurat ideellt men spiser de det så overlever de ihvertfall en stund :p

Skrevet

Jo, men trådstarter ville jo ha noe gratis.

Skal man først mate fisker med mygglarver kan man jo bidra i kampen mot de lokale myggstammene ved å fange mygglarvene selv - mygg er slemme dyr og det er alt for mange av dem :p

Skrevet (endret)

Mygglarver koster 20-25 kr sitgang jeg kjøpte i hvertfall. Fåes frosne. Pass på og vask hendene godt etterpå, mange reagerer allergisk av de røde (kommer i svart og i hvit også).

Endret av mushi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...