srbz Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 (endret) Jeg og et par kamerater drev for noen år siden og planla å etablere webradio sånn på hobybasis. Denne skulle være drevet på lovlig vis, men vi la etterhvert tanken bak oss, nå er jeg imidlertid litt keen på å ta opp igjen saken. Som alle andre radiokanaler jeg kjenner til, er det selvsagt snakk om å spille endel musikk. Derfor sjekket jeg TONOs tariffer, og det relevante her ser ut til å være punkt nr 10: "Web-radio, simulcast og/eller webcast: 12% av omsetningen, dog minst Kr 600,- pr kanal pr måned. Vederlaget omfatter tilgjengeliggjøring på ett nettsted." Det jeg lurer på er først og fremst hva den siste setningen egentlig innebærer. Og krever de avgift også fra non-profit-kanaler? Endret 22. april 2008 av srbz
srbz Skrevet 23. april 2008 Forfatter Skrevet 23. april 2008 Jeg lurer forresten også på om noen vet om man er nødt til å være registrert i enhetsregisteret for å få avtale med TONO, og forsåvidt om man i det hele tatt har rett til å registrere seg når man ikke driver kommersielt?
Blåbær Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Tror hwradio nå driver å planlegger å ta inn inntekter for å kunne betale til Tono. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=913132&st=0
tjalla Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Hmm.. jobber ikke TONO kun med rettighetene til norske artister?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå