Gå til innhold

En del spørsmål angående kosthold og tilskudd


Anbefalte innlegg

Hei, har så mange spørsmål vet ikke hvor jeg skal starte :p

For det første så ser jeg etter komplett liste med koppens behov for proteiner, vitaminer og mineraler i løpet av en dag.

Og gjerne forslag til hvordan kravene kan oppfylles.

 

leste i "Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet" at "Karbohydrater på morgenen og en time etter trening"

 

-så hva skal jeg da spise ellers, siden slik jeg ser innholder veldig mye karbohydrater?

 

-og hva anbefales som mellommåltid? er det her "5 om dagen" kommer inn?

 

-de dagene man ikke trener, skal man ha i seg like mye proteiner da?

 

-sett på proteinfrabrikken.no at "night charge" er mye solgt, er dette noe som er verdt og kjøpe? siden det er en periode på 7-8 timer når man sover det kroppen ikke får noe mat.

 

-spiser nå 0.5 liter tine yogurt med axa grønn pakke mushli når jeg kommer hjem fra jobb, dette holder til kvelden, er det sundt?

 

 

PS: jeg tåler ikke fisk, trener 3 ganger i uka

Endret av m-momr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

m-momr: Tåler som i en allergisk reaksjon eller tåler ikke smaken?

Spis like mye protein på treningsdager som på ikke-treningsdager. Det du eventuelt kan variere etter treningsnivå er karbohydrater (spis ekstra karbohydrater rett etter trening), men sørg for å få i deg like mye proteiner og godt fett hver dag.

"rent" kjøtt (altså ikke kebab og annen farse), kylling og fisk er god knall. Nøtter er bra, og masse salat.

Bytt ut den yoghurten med mager kesam + litt syltetøy (eller lettsaft om du vil ned i vekt).

Proteinfabrikken er veldig, veldig dyre. Prøv www.ej-shop.no. E90+ er topp! (og jeg har erfaring med et par forskjellige proteinfabrikken-produkter også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...