Gå til innhold

Skjermen "flipper" kun på ett spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette kommer på riktig forum, men her er i alle fall problemet:

Sønnen vår har ett Postman Pat-spill, dette funerer på våre maskiner hjemme. Men på fredag skulle han ta det med på barnehagen så de kunne spille der (noe de får gjøre innimellom). Cluet er at da spillet ble installert og skulle startes kommer det opp-ned! Ingen andre spill gjør det (og heller ikke her hjemme), men kun dette spillet. Jeg har nå søkt på norsk og engelsk om dette men finner ingen løsninger.

Maskinene her hjemme er en selvbygd stasjonær:

P4

2,4GHz pros

2,5Gb ram

nVidia GeForce 6600GT

XP prof m/sp3

IBM bærbar:

aner ikke betegnelsene da samboer har denne med på jobb nå.

Barnehagen har en stasjonær Dell (aner ikke hva som er inni *lol):

XP prof

integrert skjermkort

(Dette er en pc som komunen har kjøpt inn).

Jeg har prøvd ctrl+alt+piltast men dette fungerer ikke når spillet starter. Prøvde det før spillet ble startet, likevel ble det snudd på hodet. Noen som aner hva vi kan gjøre? Mange barn på barnehagen gleder seg til å spille, men er skuffet fordi bildet står på hodet.

Håper noen har forslag til hva jeg kan prøve (de ansatte her ikke peiling, kan å slå av/på maskina).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et driverproblem. Driverne i maskinen i barnehagen er neppe oppgradert siden den dagen den ble produsert. Finn ut hvilket skjermkort/skjermchip det er i maskinen, og last ned direkte fra chipleverandør(nvidia, ati, intel, etc.) En annen ting kan være 'overlay'. Instillinger finner du under 'avansert' i skjermegenskapene.

Skrevet

Ok, takker og bukker ;)

Jeg skal dra litt tidligere dit i dag, slik at jeg kan sjekke. Har vært inne i skjermegenskapene, men ikke oppgradert driverne. Skal ta en "helsjekk" på maskina der med det samme.

Skrevet (endret)

Jeg har nå vært på barnehagen og sjekket driverne, men som vanlig, er det problemer med Dell. Kjørte ett dell-program for å finne riktige drivere, men når de skulle installeres, fom det feilmelding; "ikke riktige drivere".

Slash:

Hva gjør jeg da? Finnes det noen måte å fikse det på? Ungene ønsker jo så gjerne å spille...

Edit: maskina er ca ett år gammel...

Endret av Zuma
Skrevet

Jeg ville satt monitoren på hodet.

Med en duk og et stearinlys på toppen(bunnen), vil ingen merke forskjell.

Er det flatskjerm, er det jo enda lettere å snu den.

Dessuten er det sikker noen barn i barnehagen med ADHD som vil foretrekke å henge opp ned fra en etasjeseng mens de spiller. Så jeg synes du skal la drivere være drivere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...