Gå til innhold

Jeg skal ha meg bærbar! Hvilken?


Anbefalte innlegg

Jeg er en 14 år gammel gutt, som akkurat nå har en FSC Amilo Pro V2030 (40GB HDD, Intel Celeron M). Jeg skal altså konfirmerest nå i mai, og skal da kjøpe meg en ny. Jeg er nå lei av å slette et spill for å legge inn et nytt, og vil sannsynligvis gå opp noen hakk, spesielt på HDD-siden.

 

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke gir mer enn 12.000,- for den, ettersom jeg skal ha råd til ekstern lagring, samt evt. mus og tastutur.

 

Jeg har behov for en PC der jeg kan kjøre redigeringsprogrammer i stor stil! Jeg bruker mye Pinnacle-programmer, Roxio VideoWave, Visual Basic, og Adobe CS3. Samtidig har jeg planer om å kunne spille de nye spillene som kom i 2007 (Innebærer Crysis, COD4, Orange Box +++). Jeg driver altså mye med redigering og arbeider mye med større filmklipp. Samtidig driver jeg en del med spillutvikling, bl.a. med Game Maker 7.0, og også med en del andre programmer. Holder også på litt med 3D-modellering.

 

PCen jeg har nå, har 15.4", og jeg må opp i 17" skjerm, ettersom jeg skal arbeide med mye samtidig. Da er det egentlig oppløsningen som er det som gjelder. Husker ikke i hodet de forskjellige oppløsningene, men den bør være ganske høy! Som sagt vil jeg ha minst 320GB eller 500GB harddisk. Minnet bør være bra.

 

Det kan godt være en slepbar PC, for all del! Poenget er at det må være en bærbar, ettersom foreldrene mine ikke bor sammen.

 

Krever i alle fall WLAN, gjerne 802.11n. Krever også bluetooth og DVD-brenner. Gjerne HD-DVD også.

 

Har sett noen PC-er på Komplett.no som jeg er ganske bestemt på, men om det dukker opp noen fornuftige svar her, vil jeg revurdere muligheten!

 

Takk for hurtig svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en pakke med svært god prosessor, mye ram, rask disk, meget godt grafikkort og skjerm med god oppløsning.

 

Multicom jfl92+ er 15,4, men du oppfyller kravene noenlunde innenfor budsjett. Juster opp prosessor til T9300, kjør 1680*1050 i skjerm, 4 gig ram, enten 320gig 5400rpm disk eller 200gig 7200rpm, 64-bits os og Blu-ray om du vil bruke penger på det.

Lenke til kommentar

Du får ikke noen super 17" for 12000 du får mer en middelklasse pc som oppfyller kravene dine såvidt. Men skal du bruke pcen til skole ville jeg sterk anbefalt å gå ned til 15" ettersom du blir sinnsykt lei av å dra på en tung 17" som fyller opp hele skolepulten. Det er jo bare ett år til du begynner på vgs å da MÅ du ha en bærbar pc.

Lenke til kommentar
Men skal du bruke pcen til skole ville jeg sterk anbefalt å gå ned til 15" ettersom du blir sinnsykt lei av å dra på en tung 17" som fyller opp hele skolepulten. Det er jo bare ett år til du begynner på vgs å da MÅ du ha en bærbar pc.

 

Du trenger ikke laptop på alle linjer. Jeg går på Medier og Kommunikasjon, og trengte ikke. På vår skole var det kun allmenn (studiespesialisering) som måtte ha...

Lenke til kommentar
Du trenger en pakke med svært god prosessor, mye ram, rask disk, meget godt grafikkort og skjerm med god oppløsning.

 

Multicom jfl92+ er 15,4, men du oppfyller kravene noenlunde innenfor budsjett. Juster opp prosessor til T9300, kjør 1680*1050 i skjerm, 4 gig ram, enten 320gig 5400rpm disk eller 200gig 7200rpm, 64-bits os og Blu-ray om du vil bruke penger på det.

 

 

Enig^^ :!:

Lenke til kommentar

Innser at jeg ikke finner noe til 12k, ok... Men om jeg går opp til 14-15k har jeg funnet noen HP Pavilion som kan hjelpe meg.. Dessuten bruker jeg ikke pr. i dag PC-en til skolebruk hver dag, bare til fremføringer av div. oppgaver innimellom.

 

Jeg trenger en bærbar ettersom jeg har skilte foreldre, og ettersom muttern ikke har internett, må jeg oppdatere PCen innimellom. Jeg frakter derfor PCen ca 1 mil en dag i uka, og annenhver helg. Derfor har jeg utelukket en stasjonær for de som lurer på det. Jeg er vel heller ute etter en slepbar, som ikke må være ultraportabel, men som skal gå an å frakte i bil.

Lenke til kommentar
Innser at jeg ikke finner noe til 12k, ok... Men om jeg går opp til 14-15k har jeg funnet noen HP Pavilion som kan hjelpe meg.. Dessuten bruker jeg ikke pr. i dag PC-en til skolebruk hver dag, bare til fremføringer av div. oppgaver innimellom.

 

Jeg trenger en bærbar ettersom jeg har skilte foreldre, og ettersom muttern ikke har internett, må jeg oppdatere PCen innimellom. Jeg frakter derfor PCen ca 1 mil en dag i uka, og annenhver helg. Derfor har jeg utelukket en stasjonær for de som lurer på det. Jeg er vel heller ute etter en slepbar, som ikke må være ultraportabel, men som skal gå an å frakte i bil.

 

Vist du skal opp i 14-15K så kan du jo se litt på denne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...