Gå til innhold

Laveste pris på HD-videokamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Sanyo-kameraet som er listet som billigst, har 720p og er like dyrt som Panasonic sitt HDC-SD1 med 1080i (5000 kroner). I tillegg er ikke Sanyo like kjent for god kvalitet som det Panasonic er, og Panasonic'en har i tillegg 3CCD, noe som er en ganske dramatisk forbedring fra 1CCD (som Sanyo'en har).

 

Ser Pixmania har Sanyoen til 3700, men jeg vil fraråde på det sterkeste å kjøpe fra en såpass useriøs aktør. Sjekk i webshopguiden hvor godt de kommer ut der. Alle som har måttet styre med returer eller garanti/reklamasjoner har bare negative erfaringer. Og det er ikke bare solskinnshistorier mtp. levering derfra heller.

 

Prisen på Panasonic HDC-SD1 er 9999 kroner som billigste i Prisguiden, men den finnes helt ned til halv pris andre steder. Prisguiden kan i beste fall brukes som veiledning.

 

EDIT: Simen... du glemte å legge til AVCHD. Her er en oppdatert liste :)

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Hvem selger Panasonic HDC-SD1 til 5000 kroner?

 

Er Panasonic HDC-SD5 generasjonen etter HDC-SD1?

Vi selger den til 5000 der jeg jobber, men kan ikke si hvor det er da det regnes som snikreklame (noe som ikke er tillatt i dette forumet).

 

Men hvis andre har noen igjen på lager, burde du få en god pris der også. Ta en tur i en større by nær deg, om du har det. Man kan finne gode tilbud også i vanlige butikker (jeg jobber i en helt vanlig butikk) :)

 

SD5 kom rett etter SD1 ja...

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Takker for svar. Jeg har søkt fler plasser, men ikke funnet noen priser lavere enn prisguiden...

 

Jeg spurte om SD5 da denne koster 5995,- iflg prisguiden. Det må jo være et bedre kjøp enn SD1, som er fra den forrige generasjonen - eller tar jeg feil her?

 

SD5 har en stor svakhet : Den har en innebygd liten vifte som spinner på særdeles høyt turtall for å kjøle ned elektronikken i kameraet. Whining'en fra viften plukkes opp av mikrofonen og er meget irriterende når man filmer i stille miljøer.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Jeg har søkt fler plasser, men ikke funnet noen priser lavere enn prisguiden...

 

Jeg spurte om SD5 da denne koster 5995,- iflg prisguiden. Det må jo være et bedre kjøp enn SD1, som er fra den forrige generasjonen - eller tar jeg feil her?

SD5 har fysisk mindre sensorer enn SD1, noe som normalt gir dårligere ytelse i dårlig belysning, og dårligere dynamisk omfang.

 

Ikke helt 100% sikker på SD5, men SD9 er faktisk en "cut-down"-versjon av SD1, og ligner mer på SD5 enn SD1.

 

I likhet med mange andre produsenter, fjerner Panasonic litt muligheter og gode spesifikasjoner på enkelte nyere modeller for å kunne tilby dem til en lavere pris enn forgjengeren (og konkurrentene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...