Gå til innhold

Bør eg vente eller slå til?


Anbefalte innlegg

TG begynner å nærme seg og eg har ikke akkurat en monster maskin. KUn en 1.2GHz med 256 DDR ram og eg GF2gts kort. SPiller for tiden kun CS, men eg venter på at et nytt spill skal komme og revolusjonere.

Systemet eg skal kjøpe meg vil nok være Intell basert, og det var en person her inne som sa at Intell har ganske mye på trappen for tiden. Snart kommer det 800Mhz FSB osv..

 

Er det så stor forskjell at eg burde vente eller skulle eg kjøpe dette systemet:

 

Enermax Strømforsyning ATX 350W (P-4)

- Whisper Series for P4/AMD

 

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

- Special Edition 8MB cache WD1200JB

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 (Burde eg ta den med CL2?)

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

 

Asus P4G8X/DELUXE/GD Hovedkort S478

- E7205, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, IEEE1394

 

Asus V9900 GeForce FX 5800 ULTRA 128MB

- AGP, 128MB DDR2,TV-Out, DVI, Retail (Har hørt den bråker sinnsykt, men eg vil liksom ha det, kanskje finnes det en litt mer støysvak utgave?)

 

 

 

Viss det nye Intell kommer med er kjempebra og det kommer spill som krever nettopp denne ytelsestigningen sånn rundt sommerstid, så er eg villig til å vente, men eg er dessverre ikke så inne i dataverden for tiden. Håper det er noen her som er villige til å hjelpe meg.

 

Blir glad for seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du glemmer at det systemet ikke kommer til å vare så alt for lenge...

 

Intel er i full gang med lansering av ny socet til deres nye "prescott"-kjerne, og det er jo denne som skal overta fra dagens "northwood"-prosessor.

Det eneste som skjer med "northwood" før "prescott" et at FSB økes til "QuadPumpedBus" som er 800mhz. Ellers skjer det ingen ting. Dessuten krever 800mhz buss et MEGET nytt chipset, muligens det vil komme en bios-oppdatering, men det er bare spekulasjoner. :shrug:

 

Jeg sier bare VENT! AMD er også dårlig å satse på nå for tiden, da de kommet til å bytte socet når Hammer kommer.

 

Med andre ord, så er det lite smart å kjøpe seg nytt system nå. :(

Lenke til kommentar

Jeg skal selv kjøpe ny PC nå, og jeg ER inne i pc hardware, og anser dette som et utmerket tidspunkt å kjøpe PC på. Nå kommer både nVidias nye kort og ATIs R350, selv om vi alle vet at NV30 har skuffet, hardt.

 

Nye ting som har kommet:

- S-ATA disker, selv om de er små og dyre er det gode å ha som c: disk. Kjøp en 120-200 GB 7200rpm i tillegg, så har du nok plass :p

 

- Forskjellige nye Ram brikker, DDR 3500 som er klokket på 434 (corsair) og 446 (GEiL)

 

- GeForce FX, er ikke den revolusjonen vi ventet på, men for all del, det er mer enn bra nok! Selv om ATI Radeon 9700 Pro er et godt valg (håper desperat at jeg får et par av dem gratis på CeBIT :D )

 

- Klipsch ProMedia Digital Dream 5.1 høyttalere.

 

Nye ting som kommer innen 30 dager:

- P4 "Canterwood", cpu'er med 800 MHz fsb, kommer med en gang opp til 3,4 GHz i følge www.extremetech.com

 

- i875baserte hovedkort som støtter Canterwood prosessorene

 

- ATI Radeon 9800 (R350) blir lansert på CeBIT, det skal visst i følge ATI ha vesentlig bedre ytelse enn Radeon 9700 Pro, som er bare 5-10% tregere enn GeForce FX.

 

Så, hvem sa at det ikke var noe godt tidspunkt å kjøpe PC på?

 

Selv skal jeg ha:

- P4 3,2 GHz 800 MHz fsb

- i875P hovedkort (ikke heeelt sikker på hvilken leverandør)

- Lian Li PC6089a eller Thermaltake Xaser III (TT X3 er blodharry ;) )

- ATI Radeon 9800, eller 9700 Pro hvis jeg klarer å "snike" til meg et gratis på CeBIT

- 1024 MB GEiL DDR3500

- 1 Seagate 10000rpm S-ATA HD

- 1 120 GB 7200 rpm 8mb cache HD fra WD

- Uvisst hvilken PSU jeg skal ha

 

Tror ikke jeg har glemt noe nå...

Og ja, jeg har et ganske høyt budsjett :D

Lenke til kommentar

 

Selv skal jeg ha:

- P4 3,2 GHz 800 MHz fsb

- i875P hovedkort (ikke heeelt sikker på hvilken leverandør)

- Lian Li PC6089a eller Thermaltake Xaser III (TT X3 er blodharry ;) )

- ATI Radeon 9800, eller 9700 Pro hvis jeg klarer å "snike" til meg et gratis på CeBIT

- 1024 MB GEiL DDR3500  

- 1 Seagate 10000rpm S-ATA HD

- 1 120 GB 7200 rpm 8mb cache HD fra WD

- Uvisst hvilken PSU jeg skal ha

 

Tror ikke jeg har glemt noe nå...  

Og ja, jeg har et ganske høyt budsjett :D

 

DET blir KONGE pc!!

Lenke til kommentar

Vet ;)

 

Og forresten, "Quad Pumped Buss" er ikke noe nytt fra intel sin side. Det som er nytt er at den som kommer har 4x200 (800) MHz, mens de tidligere har hatt 4x 133 (533) og 4x 100 (400).

 

Husk da på at DDR 3200 som kjører på 400 MHz egentlig er 200 MHz x 2. Det er derfor den til Intel på 4x 200 MHz vil klare å dra DDR 3200+ så mye bedre enn de tidligere.

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der. Bare husk på å kjøpe 2 ram brikker, hvis ikke får du jo ikke utnyttet Dual DDR systemet :).

 

Burde vel også kjøpe en S-ATA hardisk isteden for WD hardisken. Er nok en del ytelses forskjell.

 

Blir super pc det der. Og det vil jo alltid være sånn at hvis man "bare venter litt" så kommer det noe nytt. Har slutta å tenke sånn jeg :smile:.

Lenke til kommentar

Jeg ville uansett ventet til etter CeBit, og håpet i det lengste at det var kommet noe snasent i nettbutikkene innen TG. Men for all del, det er ikke no moro på TG og bare spille CS. Sier bare BF1942....DESERT STORM

 

Ja jeg vet TG ikke er gamer-lan, men det er allikevell tatt helt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...