Gå til innhold

PS3 får ikke kontakt med mediaserver


Ronnyjo

Anbefalte innlegg

Etter jeg byttet ruter (speedtouch, nextgentel) finner ikke PS3 mediaserveren som går på PC-en min. Jeg kjører nyeste version av TVersity og har disablet brannmur. PS3 er koblet opp på nettverket med kabel. Har søkt i forumet her og på nettet men finner ikke noe løsning. Fikk svar fra nextgentel at det skulle virke og en bruksanvisning på hvordan jeg skulle åpne porter..

Noen av dere som kan hjelpe en i nød :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er PCn tilkoblet nettet?? Hvis du har en egen trådløs router itillegg så kan det være lurt å ta kabelen fra PS3n å sette i denne. Slik jeg har det, og det fungerer fint (har også ngt). Hvis det fungerte før du byttet router så vil det ihverfall si at instillingene på PCn din er riktig.

Lenke til kommentar

PC-en er direkte tilkoblet ruteren med en nettverkskabel. Har bare en ruter (trådløs ruter, speedtouch) som alt går igjennom.

Funket som sagt før jeg byttet ruter så alle innstillinger på pc og PS3 er like. Derfor må det være noe med ruteren. Brannmur i ruter og pc er ikke aktivert og ser derfor ikke noen grunn til å åpne porter på ruter heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det var som standard port 41952. Det kan også være et poeng å velge "Playstation 3" under options i TVersity. Dette gjorde susen for meg. Let litt rundt, så finner du valget. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...