Gå til innhold

får ikke fildeling i xp til å virke (Igjen...)


Anbefalte innlegg

har et lite kinkig problem... har en stasjonær pc med xp og en laptop med xp som jeg har kjørt fildeling på så lenge jeg kan huske.. så fikk jeg meg en stue pc med vista på, og da starta trøbbelet vettu.. hehe. etter å ha kava og makka en god stund for å prøve å få desktopen og vista`n til å kommunisere, så ga jeg opp, for jeg fikk ikke tilgang noen vei, men både vistaen og desktopen har tilgang til filene på laptopen.. jaja, greit nok, men det som plutselig har skjedd i mellomtiden mens jeg har bytta navn på pc`n og nettverksnavn osv for å få vistaen til å komme seg inn på desktopen, så har fildelinga på desktopen slutta helt å virke, og nå får jeg det ganske enkelt ikke til å virke igjen :\ har kjørt network wizard ørten ganger, skrudd av og på file sharing ørten ganger, bytta nettverksnavn, bytta navn, deaktivert/avinstallert firewall/antivir osv, men ingenting... desktopen dukker opp i netverket, men jeg får bare en error melding om ingen tilgang. skjønner ikke det... hva har jeg glemt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk veldig lyst til å anbefale fjerning av vista jeg også :p Men det lar seg gjøre.

 

Mange fildelinger i windows krever at du har:

- En brukerkonto på begge maskinene med passord (som du bruker til å logge på)

- En mappe som faktisk er delt

- Deling av filer og skrivere aktivert på nettverkstilkoblingene som skal snakke sammen.

 

Vet ikke hvor mye du har gjort, men noen ganger kan det hjelpe å skippe navneresolve tullet til netbios og prøve å koble over ip. Start-> Kjør -> Skriv "\\ip.adressen.til.maskinen" og se om ikke får kontakt den veien ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...