Gå til innhold

Billige briller kun for langsynte?


Anbefalte innlegg

I butikkene har de fleste sett stativ med såkalte "billig-briller" som har ulike styrker. Det som irriterer meg litt er at disse alltid er for langsynte, altså med pluss-verdier. Du finner ikke et eneste par med minus! Kan noen fortelle meg årsaken til det? Er det kun fordi nærsynthet potensielt kan skape farlige situasjoner (i trafikken etc), og at produsenten derfor ikke ønsker sine briller brukt av nærsynte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg lurer også på det samme som deg. Er merkelig at de brillene kan være så vanvittig billige i forhold til minus styrker. Men kan tipse deg om en billig webbutikk, dinoptikk.no, som selger nærsynthe briller til langt billigere enn hos optikeren. De prisene optikeren ved hjørnet opererer med er hårreisende. Så neste gang du går forbi en slik stativ er det kanskje lettere å fordøye prisforskjellen ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte noen briller med minusstyrke på Europris for to år siden. Rakk å kjøpe fire par før de av en eller annen grunn kuttet de ut. Kostet 99,50/stk. Har plassert en i lastebilen, en i hver privatbil, pluss at jeg har med et ekstra par på jobb hvis jeg må bytte bil. Har ikke vent meg til å bruke briller enda, men legen sier at jeg må når jeg kjører bil :!: . Hadde vært kjekt om jeg hadde funnet noen billige som solbrille også, men spørs om det er noen lover som hindrer folk i å kjøpe -briller på supern?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Havnet på Gjøvik og kjøpesenteret CC. Der er det en butikk som heter Pytt&Panne. De hadde briller og solbriller med minusstyrke til kr. 169,-

Kjøpte en solbrille med minusstyrke, og på den var det et klistremerke til importøren: Brillemann as, tlf. 905 63 052. Så da er det bare å ringe og spørre etter nærmeste forhandler. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...