Gå til innhold

HDMI skjermkort, men halvkort


Anbefalte innlegg

Har tenkt å sette opp en enkel HTPC (for nå) og så har jeg en Dell maskin som jeg kan bruke. Det er en veldig lav maskin, så den har ikke vanlige høye kort, men noe som er ca halve høyden. Det er en hvit og en sort kort-plass ledig. PCI og AGP muligens ? Finnes det noen rimelige skjermkort som jeg kan sette i denne maskinen for å få koblet til HDMI på den nye flat-tv'en min ? Vil gjerne kjøre i HD da vettu. Trenger også digital-lyd ut, men det ligger kanskje i skjermkortet ved HDMI, ikke sant ?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen, om skjermkortet klarer å outputte lydsignal i samme HDMI kabel er jo at du bare trenger en kabel, istedet for mitt nåværende oppsett som er ett Geforce8800gt med DVI-HDMI kabel og en ekstra koaksial SPDIF kabel, der begge kablene går til samme punkt (receiver)...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Spør du meg trenger du ikke hverken DVI eller HDMI. Jeg kjører VGA inn i min flatskjerm, og det gir helt sinnsykt bra bilde (Full HD). Har ikke forsøkt DVI eller HDMI enda, men jeg kan ikke se for meg at det er mye å hente.

 

Når det gjelder low profile AGP kort er jeg på utkikk etter det selv. Er ikke mange å få kjøpt her på berget. Har sett et FX5700. Noen som vet om det duger? Skal ikke spille, bare overføre hærlig 1920x1280 oppløsning

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har prøvd det, vet du heller ikke hva du går glipp av.

 

På jobb satt jeg f.eks. med 2 x 20'' LCD skjermer på laptop. Ene på DVI andre på VGA (docking støttet ikke 2x dvi). Forskjellen er helt enorm (imho).

 

Vel, da gleder jeg meg til i kveld, for da skal jeg sette opp den andre PC-en til TV'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...