Gå til innhold

Sony Ericsson C702i-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+918234
hva er nyeste FW og hvordan ser jeg hvilken jeg har?

 

Trykk følgende ved hjelp av navigasjons tasten og * knappen. Ikke bry det om hva som kommer i displayet, bare trykk følgende; høyre * venstre venstre * venstre * Da kommer det opp en service meny. Der kan du se siste firmware versjon.

 

Den siste er: R3BA035.

Lenke til kommentar

Jeg har siste fw : : R3BA035, og har hatt den en stund, men opplever fortsatt at mobilen "restarter" til de underligste tider.

Det ble noe bedre en stund etter fw upgrade, men nå er "fenomenet" tilbake for fullt. :-/

Noen andre som sliter med dette ?

Er det noen som vet om dette skyldes fysisk feil i mobilen/produksjonsfeil, eller

firmware-feil ?

 

Noen som har hørt rykter om når ny fw-upgrade kommer ?

 

Mvh Smiley :-)

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at telefonen i samtale kobler ut høytaleren i noen sekunder. ca. 30-45 sek etter jeg har blitt ringt opp kobler høytaleren ut slik at jeg ikke hører hva vedkommende sier. Dette varer kanskje 3-4 sek og så blir det bra igjen. Det er veldig irriterende for det er gjerne etter 30-45 sek at folk faktisk sier hvorfor de ringer. Har samme problem når jeg spiller mp3, lyden faller ut et par sek ca. halvveis inni hver sang.

 

Jeg har siste softwareupdate, men venter spent på neste.

Lenke til kommentar

Har samme problem når jeg ikke bruker Bluetooth. Bruker en blå C702 på jobb og en svart privat. Hender lyden faller ut noen sekunder på begge to, men ikke hver samtale. Aldri noe tull med Bluetooth. Den blå har bare slått seg av en gang, den svarte noe oftere. Har vel hatt telefonene siden starten av juni. Begge er oppdatert, men håper en ny oppdatering vil hjelpe mer enn forrige..

 

Edit; Sliter også med at jeg forsover meg. Regelmessig alarm funker ikke. Ved test noen minutter frem ringer det som bare det. Leste det var slik på 902 også. Bare min, eller andre som sliter med det samme?

Endret av Paalsl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Min har restartet seg selv 1 gang etter at jeg la inn siste firmware. Da satt jeg å slettet meldinger i innboksen litt fort. Da stoppet den helt opp også restartet den seg. Jeg har aldri opplevd at den har kuttet lyden. Jeg bruke min privat og på jobben.

 

En annen ting som irritere meg er at den ikke vibrer når alarmen ringer.. Det har alle andre mobiler jeg har hatt gjort.

 

Angående den regelmessige alarmen så fusket den litt på min før jeg oppdaterte en. Problemet var at den skrudde av alarmen på lørdag og søndagen, men den "glemte" å aktivere den igjen slik at den skulle ringe mandags morgen. Jeg måtte restarte den søndags kveld for at alarmen skulle aktiveres. Problemet var kun i helgene. Slumring virket fint.. Har ikke hatt det problemet etter at jeg oppdaterte..

 

Har dere som sliter prøvd å legge inn den nye firmwaren en gang til? Det er jo mulig i SE programmet.

Lenke til kommentar

Jeg forsover meg stadig vekk. Har også problemer med regelmessig alarm der den ikke blir aktivert etter helga, men alarmen kan virke på tirsdag, for så å være stille på onsdag og torsdag. Fryktelig irriterende å våkne en time etter at du skulle møtt på jobb :mad:

 

Ellers hender det av og til at mobilen henger seg i noen sekunder mens man skriver sms, blar i menyer o.l.

 

Ellers er den litt treg i menyene, akkurat nok til at jeg legger merke til det. Min gamle K610i var til sammenligning lynrask.

 

Opplever også at signalmottaket er noe svakere på C702 enn K610i, merker dette spesielt der det i utgangspunktet er dårlig GSM-dekning, f.eks på hytta mister jeg signalet av og til innendørs, mens min gamle mobil kunne brukes hvor som helst.

Lenke til kommentar

Jeg forsover meg også. Bruker ikke periodisk alarm, men det virker som den ikke vil ringe når jeg har den koblet i laderen (som man jo ofte har om nattet).

 

Batteriet er også dårlig, må lade annenhver dag. Min gamle K610i holdt i 3-4 dager, noen ganger lenger. K610i var ganske mye kjappere også...

Lenke til kommentar
Batteriet er også dårlig, må lade annenhver dag. Min gamle K610i holdt i 3-4 dager, noen ganger lenger. K610i var ganske mye kjappere også...

 

Hjelper kanskje opp mot 30% på batterikapasiteten ved å deaktivere GPS'en og slå av 3G når du ikke har behov....

Lenke til kommentar
Hjelper kanskje opp mot 30% på batterikapasiteten ved å deaktivere GPS'en og slå av 3G når du ikke har behov....

 

GPS'en er ikke på (den er jo nesten ubrukelig uansett siden det tar hundre år å koble til satelittene) og 3g gjør lite fra eller til på batteritiden etter det jeg merker.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med at telefonen i samtale kobler ut høytaleren i noen sekunder. ca. 30-45 sek etter jeg har blitt ringt opp kobler høytaleren ut slik at jeg ikke hører hva vedkommende sier. Dette varer kanskje 3-4 sek og så blir det bra igjen. Det er veldig irriterende for det er gjerne etter 30-45 sek at folk faktisk sier hvorfor de ringer. Har samme problem når jeg spiller mp3, lyden faller ut et par sek ca. halvveis inni hver sang.

 

Jeg har siste softwareupdate, men venter spent på neste.

 

Hei

 

Har samme problem.

 

Under samtale låser telefonen seg i 10-15 sek og jeg hører ikke hva den ajeg prater med sier, men de hører meg. har merket meg at samtaleteller står stille, før den da hopper 10 -15 sek når jeg kommer tilbake. Telefonen resetter seg også flere ganger om dagen, jeg får beskjed om at minnekapasiteten er oppbrukt når jeg kjører java og må lade hver natt (bruker ikke gps). Ringte SE og de sa at jeg måtte sende den inn, f**n. får vel en gammen simens i mellomtiden da... På min w850 fikk jeg da en gammel sw på telefonen når den kom tilbake, med sperre mot og oppdatere. Hvis dette skjer igjen vil jeg heve kjøpet. Noen som vet om det er gyldig grunn?? Tydlig at telefonen ikke var klar for markedet. Kjipt da jeg ellers liker telefonen og mulighetene den gir (med strøm på batteriet da....)

 

EDIT:

Levert inn til rep nå....

Endret av ps3online
Lenke til kommentar
Under samtale låser telefonen seg i 10-15 sek og jeg hører ikke hva den ajeg prater med sier, men de hører meg. har merket meg at samtaleteller står stille, før den da hopper 10 -15 sek når jeg kommer tilbake. Telefonen resetter seg også flere ganger om dagen, jeg får beskjed om at minnekapasiteten er oppbrukt når jeg kjører java og må lade hver natt (bruker ikke gps). Ringte SE og de sa at jeg måtte sende den inn, f**n. får vel en gammen simens i mellomtiden da... På min w850 fikk jeg da en gammel sw på telefonen når den kom tilbake, med sperre mot og oppdatere. Hvis dette skjer igjen vil jeg heve kjøpet. Noen som vet om det er gyldig grunn?? Tydlig at telefonen ikke var klar for markedet. Kjipt da jeg ellers liker telefonen og mulighetene den gir (med strøm på batteriet da....)

 

EDIT:

Levert inn til rep nå....

 

Hmmm...jeg har også "dropping av lyd" i noen sek. i endel samtaler. "Motparten" hører meg fint, dóg.

Jeg har ikke fått noen meldinger om for lite minne, men jeg har brukt tlf. kun til

ringing, sms, mms, internett surfing og mp3 avspilling.

(Har ett 8Gb SanDisk kort i.)

 

Dette høres jo veldig ut som "softwareproblemer", spørr du meg.

 

Informer oss gjerne her om resultatet av reperasjonen, når du

en gang får tlf. tilbake.

 

Mvh Smiley :-)

Lenke til kommentar
Er det fler som har erfaring med gule bilder når dere tar bilder inne med LED-blitsen?

 

 

Jeg synes telefonen tar elendige bilder med og uten fotolys og bildene blir veldig gule sammenlignet med min gamle K800. Føler vel at dette er den dårligste telefonen jeg noen gang har hatt. Sony Ericsson begrunner bruk av fotolys med at dette er en telefon for aktive brukere slik at lyset kan brukes som lommelykt. Likevel har dem klart å lage en trenings/tur mobil som er støv og sprut sikker med et plastikk glass som ble ripet etter første turen ned i jakkelommen sammen med husnøklene . Jeg brukte telefone en dag før jeg satte simkortet inn i min gamle K800 igjen ......har brukt den siden.

Lenke til kommentar
Er det fler som har erfaring med gule bilder når dere tar bilder inne med LED-blitsen?

 

 

Jeg synes telefonen tar elendige bilder med og uten fotolys og bildene blir veldig gule sammenlignet med min gamle K800. Føler vel at dette er den dårligste telefonen jeg noen gang har hatt. Sony Ericsson begrunner bruk av fotolys med at dette er en telefon for aktive brukere slik at lyset kan brukes som lommelykt. Likevel har dem klart å lage en trenings/tur mobil som er støv og sprut sikker med et plastikk glass som ble ripet etter første turen ned i jakkelommen sammen med husnøklene . Jeg brukte telefone en dag før jeg satte simkortet inn i min gamle K800 igjen ......har brukt den siden.

 

Enig i at skjermen er for dårlig. Jeg fikk riper første dagen, og hadde IKKE tlf sammen med nøkler el.l., bare i en vanlig bukselomme. Dessuten er tlf blitt slitt oppe over skjermen, på begge sider av å bli tatt opp og ned av lomma. Det burde vært en tlf man kunne slenge i sekken/bagen/lomma og forvente at ikke tlf ble stygg og skjermen uleselig etterhvert. I alle fall burde man kunne ha den i lomma.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...