Gå til innhold

Første HTPC, innsyn og meninger?


Anbefalte innlegg

Hei, skal bygge min første HTPC, vil høre hva dere syns om den. Den skal primært brukes til å streame HD. Jeg er litt usikker om det er vits i investere i en Blu-ray brenner\leser.Også er jeg ikke helt sikker på hvilken dvd-brenner jeg skal legge til, er ikke sikker hva slags farge fronten av kabinettet har. Valgte det hovedkortet siden jeg skal koble med hdmi og trenger esata for ekstern harddisk. Også lurer jeg på om 380 watt holder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe...du har jo nesten rappet mitt forslag til stuepc jo :)

 

Dette har jeg tenkt å kjøpe:

- Antec NSK2480

- AMD ATHLON64 DUAL-CORE 4850E (2.5GHZ) - kommer snart i butikken og denne bruker mindre strøm (får da en mer stille pc)

- Gigabyte GA-MA78GM-S2H

- Kingston ValueRAM DDR2-800 1GB (2x512)

- Kingston ValueRAM DDR2-800 2GB (2x1024)

- Samsung Spinpoint F1 750 GB

- Sapphire Radeon HD 3450 512 MB - ikke nødvendig med skjermkort, men med dette billige skjermkortet kan man kan sette opp hybrid-crossfire. Dette gir en del bedre ytelse (kjekt hvis man vil spille litt også)

 

Pris ca 3600.

 

Jeg har allerede kjøpt inn en sølv-grå dvd brenner som bør passe til det kabinettet. I mitt oppsett med de strømsparende komponentene, så bør 380 watt holde i massevis. Jeg har også droppet å kjøpe ekstra vifte fordi jeg tror at med de delene jeg skal bruke, så blir det stille. Hvis ikke så får man heller kjøpe vifte senere :)

Lenke til kommentar
hehe...du har jo nesten rappet mitt forslag til stuepc jo :)

 

Dette har jeg tenkt å kjøpe:

- Antec NSK2480

- AMD ATHLON64 DUAL-CORE 4850E (2.5GHZ) - kommer snart i butikken og denne bruker mindre strøm (får da en mer stille pc)

- Gigabyte GA-MA78GM-S2H

- Kingston ValueRAM DDR2-800 1GB (2x512)

- Kingston ValueRAM DDR2-800 2GB (2x1024)

- Samsung Spinpoint F1 750 GB

- Sapphire Radeon HD 3450 512 MB - ikke nødvendig med skjermkort, men med dette billige skjermkortet kan man kan sette opp hybrid-crossfire. Dette gir en del bedre ytelse (kjekt hvis man vil spille litt også)

 

Pris ca 3600.

 

Jeg har allerede kjøpt inn en sølv-grå dvd brenner som bør passe til det kabinettet. I mitt oppsett med de strømsparende komponentene, så bør 380 watt holde i massevis. Jeg har også droppet å kjøpe ekstra vifte fordi jeg tror at med de delene jeg skal bruke, så blir det stille. Hvis ikke så får man heller kjøpe vifte senere :)

 

Kjekt å vite at det kommer en ny CPU som bruker mindre strøm, bytter til denne. Ser at du har satt opp 4 brikker med ram delt utover 3gig hvorfor gjør du dette? Lurer også på om lyden følger hvis man bruker hdmi på dette hovedkortet?

Endret av amin1710
Lenke til kommentar

Har vel ikke noe andre tungtveiende argumenter enn at du uansett ikke får brukt mer enn 3.2 av de 4GB (pga begrensninger i windows).

Men minne er så billig nå, at du gjør nok ingen stor tabbe ved å kjøpe 4 GB :)

 

Det med lyden aner jeg ikke, men som regel så skal lyden sendes til ett steroanlegg, så da kan man bruke andre utganger til det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Etter å ha tuklet med dette lenge nå har jeg kommet til ett oppsett jeg er fornøyd med, men jeg lurer på en ting som jeg syns er litt rart siden det hovedkortet som jeg ser på det ment til htpc oppsett, men jeg finner ikke noe om ir reciver. Så jeg lurer på om hva dere synes jeg burde kjøpe kabinettet jeg har i hanlevogna, hvis hovedkortet ikke har ir reciver er det egenlig ikke noe vits i å kjøpe kabinettet.

Lenke til kommentar

Kabinettet du har der har jo ir-recevier:

"Windows MCE & VISTA® compatible IR receiver included for use with remote control"

Hovedkortet trenger ikke noen egen ir-receiver utover dette.

 

Følger det med fjernkontroll for kabinettet? Så ikke noe om dette på forskjellige nettbutikker.

Lenke til kommentar
Kabinettet du har der har jo ir-recevier:

"Windows MCE & VISTA® compatible IR receiver included for use with remote control"

Hovedkortet trenger ikke noen egen ir-receiver utover dette.

 

Følger det med fjernkontroll for kabinettet? Så ikke noe om dette på forskjellige nettbutikker.

 

Tror ikke du kjønte helt hva jeg mente, eller så er det ikke jeg som skjønner helt hvordan jeg skal styre med fjernkontroll. Jeg mente at selve hovedkortet har ingen pins for ir-reciveren for å tolke signalene. Jeg tenker at den må jo si til pcen på en eller annen måte at fjernkortrollen prøver å gi commands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...