Gå til innhold

Komplett.no: Samsung 42" Plasma til 6000 kroner - Godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Ukens tilbud på Komplett.no er en Samsung 42" Plasma TV PS42C91H (1024 x 768 HD-ready,3xHDMI,15000:1) til 5999,-.

 

Jeg er på jakt etter en ny TV til omtrent den prisen, og det høres litt for godt ut til å være sant. Jeg finner ingen tester eller erfaringer på nettet heller, og jeg vil helst ikke ende opp med å kjøpe noe som enten er dårlig eller gammelt.

 

Så jeg spør her - har noen erfaring med denne TVen som de kan dele? Eller kan noen kyndige hjelpe meg med å se på spesifikasjonene og se om den er verdt pengene. Det jeg planlegger å bruke den til er å se filmer og serier fra PC-en, samt Xbox 360-spill og en og annen DVD-film. 1024x768 virker litt lite, men samtidig er det jo ikke rare oppløsningen jeg får til mitt budsjett.

 

All hjelp tas i mot med takk :) .

 

-Ola-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er litt lav oppløsning for en så stor tv, men til den prisen er det greit.

 

Skal du sitte nærme tven?

 

Det er standard oppløsning på 42" plasma-tv. Du må opp i 50" for å få oppløsningen 1366x768 på plasma såfremt det ikke er snakk om en full-HD skjerm.

 

LCD-tver har oppløsningen 1366x768 når de er HD-ready.

 

Denne tven har samme oppløsning som alle andre HD-ready 42" plasma-tver på markedet. Og tilbudet er nesten for godt til å være sant, så løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Det er standard oppløsning på 42" plasma-tv. Du må opp i 50" for å få oppløsningen 1366x768 på plasma såfremt det ikke er snakk om en full-HD skjerm.

 

 

Det var det jeg mente, at han kansje heller burde gå for en tv med full-hd, men til den prisen er det jo ikke mulig:)

 

Hvorfor det? Er vel ikke akkurat nødvendig på en 42"...jeg skal kjøpe meg en 50" og vurderer om det er nødvendig ofr meg.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg svært god tro på Panasonic i alle fall :)De har alltid levert gode tv-er, Samsung kan vel variere noe mer, eller...?

 

mener å vite at samsung har pixel garanti, dvs hvis det er pixel feil på tv'n få betaler de for rep og frakt.

det gjorde de med min samsung LE40M87 som hadde 1 død pixel.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Det er standard oppløsning på 42" plasma-tv. Du må opp i 50" for å få oppløsningen 1366x768 på plasma såfremt det ikke er snakk om en full-HD skjerm.

 

 

Det var det jeg mente, at han kansje heller burde gå for en tv med full-hd, men til den prisen er det jo ikke mulig:)

Så det du sier er at Pioneer PDP 4280XA er en dårlig tv, siden den har også 1024x768? Oppløsning er det MINST VIKTIGE på en TV!

Lenke til kommentar
Det er standard oppløsning på 42" plasma-tv. Du må opp i 50" for å få oppløsningen 1366x768 på plasma såfremt det ikke er snakk om en full-HD skjerm.

 

 

Det var det jeg mente, at han kansje heller burde gå for en tv med full-hd, men til den prisen er det jo ikke mulig:)

Så det du sier er at Pioneer PDP 4280XA er en dårlig tv, siden den har også 1024x768? Oppløsning er det MINST VIKTIGE på en TV!

Oppløsning på en HD-redy TV må ha minimum 720 linjer/pixler i høyden. Hva den har i bredden er ikke spesifisert noe sted etter hva jeg vet. Vanlig er å ha 1280x720, men de fleste plasma har 1024x768. Dette gjør allikevel at de er HD-ready da de har faktisk flere pixler i høyden enn hva som kreves.

Lenke til kommentar

Best.ref.:

Varer: 5.995

Miljøgebyr: 43

Frakt: 1.530

Oppkravsgebyr: 46

Totalt: 7.614

Herav MVA: 1.523

 

Fatter ikke hvorfor det blir så innmari dyrt.

 

Sjekka samme fraktpriser hos flere nettbutikker, ca 300kr.

 

 

EDiT:

 

En TV som veier 32kg, ble bare 315kr i frakt.

Er jo bare utregningen hos komplett som er helt på trynet?

Endret av maasoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...