drz Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Synes nå skinn er bedre en de meste annet du kan trekke et sete med.
Agrostar Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Skrevet 5. juni 2008 Ja det er det eg og meinar. Skal me sjao, ke har skjedd i det siste. Eg har hatt bilen på verkstad der dei bytte registerreim og så tok dei EU-kontroll. På kontrollen så fant dei ut at bremseslangane framme var sprekkar i, hovedbremsane bak hadde forskjelleg bremsekraft, handbrekken hadde forskjelleg bremsekraft og så var bærkula framme høgre slitt. Nye klossar rundt heile bilen er bestilt og bremsesko, slangar og bærekule. Så har eg og fått pussa ned vinterfelgane, grunna dei og lakka dei i sølv farge.
Agrostar Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Skrevet 7. juni 2008 Da har eg fått bytta bremsesko. Skulle byte klossar bak og, men dei nye passa ikkje heilt, dei gjekk ikkje inni. Pussa vekk noko drit og da gjekk dei litt inni, men so blei dei for tjukke. Har eg fått feil eller går det ann å få bremsen noko isammen så eg får plass til klossen?
ChristR Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Jeg skyter deg hvis du i det hele tatt vurderer å sette på det "skinn"-trekket ditt.... Speak!
TroReidar Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Høres ut som du har samme problem som jeg har hatt, nemlig at stempelet i kalipperen ikke er gått helt inn. Det du kan gjøre er og klemme stempelet helt inn, så går allt mye bedre Men før du gjør det, så blir alt mye letteret viss du åpner lokket til bremse vesken, for når du klemmer inn stempelet, så vill jo bremse vesken gå tilbake til tanken, og ha du lokket på så blir det trykk og så og si umulig og trykke stemepelet inn. Når jeg klemte inn mine stempel tokk jeg en tvinge og brukte til og klemme det inn men er det nye stempler/kalipper så holder det med en stor tang, event en vannpumpe tank Håper du fikk svar på det du lurte på Vet ikke helt om det var dette du mente men men Fet bil btw
Agrostar Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Høres ut som du har samme problem som jeg har hatt, nemlig at stempelet i kalipperen ikke er gått helt inn. Det du kan gjøre er og klemme stempelet helt inn, så går allt mye bedre Men før du gjør det, så blir alt mye letteret viss du åpner lokket til bremse vesken, for når du klemmer inn stempelet, så vill jo bremse vesken gå tilbake til tanken, og ha du lokket på så blir det trykk og så og si umulig og trykke stemepelet inn. Når jeg klemte inn mine stempel tokk jeg en tvinge og brukte til og klemme det inn men er det nye stempler/kalipper så holder det med en stor tang, event en vannpumpe tank Håper du fikk svar på det du lurte på Vet ikke helt om det var dette du mente men men Fet bil btw Stemplet gjekk hverken utover eller innover fant me ut når me skulle lufte bremsekretsane. Da tok me og livet av hovedsylindaren til bremsene da me trødde pedalen i botnen... Så eg har vore å bestilt ny hovedsylindar og bremsecaliper hos Volvo. Da og fekk eg forslag om at eg kunne sette caliperen i ei tvinge, men når eg sa at det ikkje gjekk utover heller så tvilte han på at det gjekk og at da var den nok øydelagd. Så det blir til å skru bil i morgo. Har fått bytta bærekule og, glømde å nemne det. Takk for at du syns den er fet
Agrostar Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Skrevet 16. juni 2008 Idag har eg vore å henta ny hovedsylindar og caliper og skrudd dei på. So no har eg bremsar igjen! Så blei det ein vask for den var så dreten... Forhåpentleg går den igjennom eu-kontrollen no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå