Gå til innhold

kan man kjøre vista ultimate 32 bits og 64 bits på 2 hd på samme pc


Anbefalte innlegg

hei,

har nettopp fått en dell inspiron med 2 harddisker på 500 gb. ( prosessor er en 64 bits athlon + 4 gb minne )

på den første hd er ultimate 32 bits innstallert.

kan jeg uten problemer innstaller 64 bits på den andre, så at jeg kan få en dualboot ?

 

hvis dette er mulig, kan dere legge inn en opplysning hvordan dette lar seg gjøre.

 

1000 takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det funker med en xp32 bit og vista 64 bit hvertfall. uttdrag fra en annen post: Har akkurat innstallert dual boot på PC-en med XP (32-bit) og Vista Ultimate (64-bit). Begge på samme harddisk, men forskjellige partisjoner

 

men to typer vista vet jeg ikke. skulle tro det men aner ikke åssen man gjør det. kanskje noen søk med de rette ordene i google søkestrengen kan gje svar

Lenke til kommentar

Mange moderne hovedkort har hurtigtast for bootmeny, dvs det er lett å velge i BIOS hvilken disk som skal boote.

Da tror jeg det enkleste er å installere hvert OS helt separat. Det gjøres ved å koble fra kabel til den andre disken mens man installerer.

Da er man helt sikker på at de to installasjonene ikke påvirker hverandre.

 

Hvis den første disken er tilkoblet når man installerer OS på den andre får man som regel installert en bootloader meny. Da får man en avhengighet mellom diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...