Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har leger plikt til å gi angstdempende midler til de som har angst?


Timeo

Anbefalte innlegg

Beroligende midler er en ulempe tror jeg, sluttet med fontex rimelig raskt fordi jeg heller ville klare ting uten å ty til legemidler. En kommer seg ikke videre hvis en alltid skal være avhengig av det. Om det ga mening. I helt spesielle tilfeller og til diverse begivenheter er det jo ok, hvis det bidrar til at en takler det til en mer tilfredsstillende grad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Angst vrak

Det gjelder å finne riktig lege.

Jeg har slitt med angst i 10 år ca, Begynnte med cipralex 4mnd uten effekt. begynnte så på effexor 1mnd, fikk så sinnsyke bivirkninger av den at jeg bare måtte slutte, lavt blodtrykk, svimmel, kvalm, diarè osv osv.

Fikk så tolvon som egentlig bare gjorde meg konstant trøtt så jeg valgte å droppe det å.

Det eneste som har hjulpet meg av angst dempende er sobril men det er kun til kortvarig bruk.

Har bestandig noen liggende i tilfelle panikk angst.

 

Legen ser nåkk på tidligere lege besøk for å sjekke at du virkelig har angst.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært på legevakten med panikk angst.

 

Be om å komme i samtale med en psykolog. De har mere peiling på psykiske lidelser enn legen har.

Der får du tips og triks om hvordan du skal beherske angsten. Det som er litt dumt er at det som oftest er sinnsyk lang vente tid for å komme dit

 

Mitt tips er en gå tur. ta mp3 spilleren med musikk å ta en 20 minutters spaser tur. Ting blir bare verre av og sitte hjemme og gruble, Da baller det bare på seg

 

 

håper ting ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Beroligende midler er en ulempe tror jeg, sluttet med fontex rimelig raskt fordi jeg heller ville klare ting uten å ty til legemidler. En kommer seg ikke videre hvis en alltid skal være avhengig av det. Om det ga mening. I helt spesielle tilfeller og til diverse begivenheter er det jo ok, hvis det bidrar til at en takler det til en mer tilfredsstillende grad.

Både fontex og cipralex som ble nevnt på forrige side er vel SSRI-produkter (litt usikker på fontex). De fungerer veldig forskjellig fra person ttil person. Personlig har jeg ingen positive erfaringer med SSRI. Heller det motsatte. Ting ble verre. Fontex har jeg ikke prøvd, men den er vel ganske mild er den ikke? Broren min har gått på de da og han hadde ikke særlige negative erfaringer å melde. Annet at enn at de jevnet ut toppene også i tillegg til bunnene. Men de fungerte godt på han sånn all in all. Som sagt så fungerer de forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...