Gå til innhold

Spørsmål om sparing og Lånekassa


OddZen

Anbefalte innlegg

Nå er ikke renten på kapitalkontoen på mer enn 4% under 50'000 heller.. Ikke så , langt ifra 3,7%, akkurat som at 5,88% ikke er det samme som 6%

 

Det står at den effektive renta er på 6,16%

Men det står ikke noe om at den aldri faller under kapitalrenta..

 

Rådgivern jeg prata med fra postbanken sa ihvertfall at renta var på rundt 6% på rentespar og at kapitalkonto var på 4.90% med den summen jeg skulle inn med. Og hun sa at i alle år hun hadde jobba med penger hadde den aldri vært under Kapitalkonto renta, så da tror jeg neppe at hun sitte rå lyger med rett opp i trynet. Hvilken hensikt ville det uansett ha for henne, hun skal jo bare si meg hva som er best for meg.

 

Nei, hun er selger og på lang sikt så selger hun for å beholde jobben.

 

Om de forventet rente på rundt 6% på dette risikoproduktet (er lavrisiko, men risiko allikevel) er det ingen grunn til ikke å velge en annen bank og få over 6% på ordinær høyrentekonto.

 

Følg linken jeg la ved lenger oppe, så får du garantert 6,25% uten risiko overhodet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hun sa at i alle år hun hadde jobba med penger hadde den aldri vært under Kapitalkonto renta, så da tror jeg neppe at hun sitte rå lyger med rett opp i trynet.

Vet ikke om man kan kalle det bevisst lyving, men som jeg viste stemmer ikke påstanden hennes med virkeligheten hvis de har gitt 4% rente på kapitalkontoen siden nyttår.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...